تاریخ انتشار :

هفته‌های اروپایی حمایت از مسجد الاقصی

اعتراض به ادامه اشغال قدس در پایتختهای اروپا

شهرهای بزرگ کشورهای مختلف اروپایی شاهد برگزاری تظاهرات و تجمعات گسترده در حمایت از مسجد الاقصی و شهر اشغالی قدس بودند.

03e8d416ac19c977f70923a9870d35a3

 

به گزارش رهیافتگان به نقل از خبرگزاری ابنا ـ در راستای حمایت از مسجد الاقصی، اعتراض به ادامه اشغال قدس و مخالفت با موارد نقض حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی و درخواست مداخله بین المللی سریع برای توقف این تجاوز‌ها، تظاهرات گسترده‌ای در پایتخت‌های اروپایی برگزار شد.

هزاران انگلیسی مدافع حقوق فلسطینیان با شرکت در تظاهرات محکومیت تجاوز مداوم رژیم صهیونیستی به قدس، با حمل پلاکاردهایی در لندن خواستار توقف فوری موارد نقض حقوق بشر در سرزمینهای اشغالی توسط این رژیم شدند.

در برلین پایتخت آلمان نیز هزاران تظاهرکننده عصر دیروز با شرکت در راهپیمایی، مخالفت خود را با تجاوز رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی اعلام کرده و برای اعلام همبستگی با شهر قدس، خواستار اعمال فشار بین المللی بر رژیم صهیونیستی و اجبار آن به توقف این تجاوز‌ها شدند.

پایتخت‌های فرانسه، ایتالیا، سوئد و اتریش نیز به رغم سرمای شدید، شاهد برگزاری تظاهرات مشابه علاوه بر برگزاری «هفته‌های اروپایی حمایت از مسجد الاقصی» بودند.

گفتنی است که شهر اشغالی قدس از چندین ماه قبل شاهد تشدید درگیری‌ها میان نظامیان صهیونیست و فلسطینیان است که نسبت به تجاوزات مکرر صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی و اعمال محدودیت‌های شدید برای ورود نمازگزاران فلسطینی به این مسجد معترض هستند. این تحولات موجی از اعتراضات علیه تجاوزات رژیم صهیونیستی در سراسر جهان و تظاهرات‌های گسترده در حمایت از قدس و مسجد الاقصی را به دنبال داشته است و انتفاضه حمایت از مسجد الاقصی به انتفاضه‌ای جهانی و فرا‌تر از مرزهای قدس و فلسطین تبدیل شده است.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار