تاریخ انتشار :

فکر می‌کردم که همه مسلمانان تروریست هستند.

علت مسلمان شدن دختر امریکایی

من در شهر سیاتل در ایالت واشنگتن به دنیا آمدم. در واشنگتن مشغول تحصیل شدم ولی از سن ۲۱ سالگی رفت و آمدم به کلیسا آغاز شد. رابطه خوبی با خدا داشتم. کتاب مقدس را مطالعه می‌کردم. تا اینکه با برخی مسلمانان آشنا شدم ولی

88999998

 

 

به گزارش رهیافتگان به نقل از  پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب:  دختر تازه مسلمان از نحوه تشرفش به اسلام می‌گوید: «من در شهر سیاتل در ایالت واشنگتن به دنیا آمدم. در واشنگتن مشغول تحصیل شدم ولی از سن ۲۱ سالگی رفت و آمدم به کلیسا آغاز شد. رابطه خوبی با خدا داشتم. کتاب مقدس را مطالعه می‌کردم. تا اینکه با برخی مسلمانان آشنا شدم ولی فکر می‌کردم که این‌ها همه تروریست هستند. اما عموی من مسلمان شد و از آن پس به مطالعه دقیق اسلام پرداختم. به مطالعه تطبیقی پیامبران الهی در کتاب مقدس و قرآن کریم پرداختم و قرآن را کامل‌ترین کتاب الهی و خالی از عیب و نقص یافتم. برای من نظر قرآن کریم راجع به حضرت عیسی (علیه السلام) و مریم مقدس خیلی جالب بود. کم کم اسلام را انتخاب کردم و پوشش اسلامی را پذیرفتم گرچه برای من خیلی سخت بود که از پوشش گذشته‌ام بگذرم. برای خانواده‌ام سخت بود که من سرم را می‌پوشانم.

دوستم از کتاب مقدس بشارت‌های آمدن حضرت محمد (صلی الله و علیه و آله) و ائمه معصومین (علیهم السلام) را نشان داد؛ و با مطالعه تاریخ اسلام به حقانیت تشیع پی بردم و تشیع را به عنوان مذهب خود انتخاب کردم. پیام اسلام به جهان صلح و دوستی و عدالت است. الحمد لله رب العالمین.

چند نکته:
بشارت به آمدن حضرت محمد (صلی الله و علیه و آله) در جاهای مختلف کتاب مقدس آمده است و قبلاً‌ از آن سخن گفته‌ایم، اما بشارت به آمدن دوازده امام در کجای کتاب مقدس آمده است؟ در سفر پیدایش فصل ۱۷ فقره ۲۰ آمده است: «من شنیدم که تو درباره اسماعیل درخواست نمودی، بنابراین من او را برکت می‌دهم و به او فرزندان بسیار و نسل‌های زیاد خواهم داد. او پدر دوازده امیر خواهد بود. من امت بزرگی از نسل او به وجود خواهم آورد». پس در این آیه به پیدایش «امتی بزرگ» و «دوازده امیر» بشارت داده شده است. ویژگی این «امت عظیم»‌ در فصل ۲۲ همین سفر پیدایش فقره ۱۸ آمده است: «از ذریت تو، جمیع امت‌های زمین برکت خواهند یافت، چون که قول مرا شنیدی».

این امت بزرگ از نسل ابراهیم که مایه برکت جمیع امت‌هاست، امت حضرت محمد (صل الله علیه و آله) است، چنانکه در قرآن کریم به صراحت نیز چنین آمده است: «وَ ما أَرْسَلْناکَ إِلاَّ رَحْمَهً لِلْعالَمینَ [انبیاء/ ۱۰۷]، ما تو را جز رحمت برای عالمیان نفرستادیم».

«دوازده رئیس/سرور/ امیر» نیز دوازده امام معصوم از امت محمد (صلی الله علیه و آله) هستند. دوازدهمین امام نیز با این ویژگی‌ها در کتاب مقدس آمده است: «امیر عظیمی که برای پسران قوم تو ایستاده [قائم] است، خواهد برخاست. و چنان زمان تنگی خواهد شد که از حینی که امتی به وجود آمده است تا امروز نبوده، و در آن زمان هر یک از قوم تو، که در دفتر مکتوب یافت شود رستگار خواهد شد. و بسیاری از آنانی که در خاک زمین خوابیده اند بیدار خواهند شد، اما اینان به جهت حیات جاودانی و آنان به جهت خجالت و حقارت جاودانی. و حکیمان مثل روشنایی افلاک خواهند درخشید، و آنانی که بسیاری را به راه عدالت رهبری می نمایند مانند ستارگان خواهند بود تا ابد الآباد. اما تو ای دانیال! کلام را مخفی دار و کتاب را تا زمان آخر مُهر کن. بسیاری به سرعت تردد خواهند نمود و علم افزوده خواهد گردید… خوشا به حال آن که انتظار کشد».[۱]

در این بشارت نکات چندی وجود دارد که برخی از آن ها را به طور اختصار توضیح می دهیم. شخص مورد بشارت که در نخستین فراز بشارت مزبور به عنوان «ایستاده» از او تعبیر شده است، قائم آل محمد (عج الله تعالی فرجه) است که بزرگترین نماینده انبیای الهی است، و دعوت تمام پیامبران خدا را یک‌جا در حکومت حقّ خود آشکار ساخته، آیین الهی را بر سرتاسر کره خاکی حکم فرما می نماید. همچنین منظور از «زمان تنگی»، زمان بیدادگری ها، سختی ها، فشارها، ظلم و ستم هایی است که قبل از ظهور آن حضرت در سراسر جهان پیدا می شود، چنان که در روایات اسلامی آمده است: «یملأ الأرض قسطاً و عدلا کما ملئت جوراً و ظلماً».[۲] منظور از «آنانی که در خاک زمین خوابیده اند»، گروهی از اموات می باشند که در دولت حضرت مهدی (عج الله تعالی فرجه) زنده می شوند، و برخی از آنان از یاران آن حضرت می گردند و در رکاب حضرتش می جنگند و برخی دیگر به سزای اعمال ناشایست خود می رسند.
در این زمینه، روایات بسیاری از ائمه معصومین(علیهم السلام) رسیده است که ما به جهت اختصار از ذکر آن ها خودداری می نماییم، و علاقمندان می توانند به کتاب هایی که درباره «رجعت» نگاشته شده، مراجعه فرمایند.

پی‌نوشت:

[۱]. دانیال ۱۲: ۱-۱۲.
[۲]. کلینی، الکافی، ج۱، ص۳۳۸

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار