تاریخ انتشار :

فرشید طالبی

فوتبالیستی که در خانه اش اتاق نماز دارد +عکس

فرشید طالبی را می شناسید؟ فوتبالیست شیرازی که در این رشته ورزشی کارنامه ای درخشان دارد. قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی با سه تیم مختلف فجر شهید سپاسی شیراز،ذوب آهن و سپاهان اصفهان به نوعی برای او رکوردی خاص محسوب می شود

فرشید طالبی

فرشید طالبی

 

به گزارش رهیافتگان: او توانسته کاندیدای بهترین فوتبالیست آسیا شود. طالبی تنها بازیکن فارسی است که توانسته به عنوان یکی از دو مدافع برتر فوتبال قاره کهن انتخاب شود.
مدافع منتخب فوتبال آسیا در سال ۲۰۱۰ که به جمع گزینه‌های نهایی بهترین بازیکن سال رسیده بود
او البته به جز فوتبال و ورزش خصلت های خوب دیگری نیز دارد که ما را مجاب کرد از او بنویسیم ، بیشتر معرفی اش کنیم و با او هم کلام شویم.
بیوگرافی کامل فرشید طالبی:
فرشید طالبی دوم شهریورماه سال ۱۳۶۰ به دنیا آمد. وی از والدینی مازندرانی -قائم شهر- اما در شیراز متولد شد..
طالبی از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶ در فجر سپاسی شیراز بازی می‌کرد اما در سال ۲۰۰۶ به ذوب آهن پیوست. از افتخارات او می‌توان به قهرمانی جام حذفی ایران و نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا و دو نایب قهرمانی در لیگ برتر اشاره کرد.وی اولین بار توسط افشین قطبی به تیم ملی دعوت شد و مدتی نیز عضو تیم ملی فوتبال ایران بوده است
اودر سال ۲۰۱۰ میلادی نامزد بهترین بازیکن سال آسیا شد و حتی در میان ۵ نامزد نهایی به همراه فرهاد مجیدی نیز قرار داشت.

آپارتمان فرشید طالبی دو اتاق دارد. یکی از این اتاق ها را برای نماز در نظر گرفته و اصلا اسمش اتاق نماز است. وقتی وارد این اتاق می شوی اولین نکته ای که به چشم می آید و نظرت را به سوی خود جلب می کند بنر نسبتا بزرگی است که از علامه حسن زاده آملی بر یکی از دیوارهای اتاقش آویزان است.
دیگر عکس بزرگی که در این اتاق قابل مشاهده است عکسی است از آیت الله بهجت.
در سمت قبله اتاق تابلوی خطاطی زیبایی قرار داده شده که سمت قبله را مشخص می کند. فرشید طالبی سعی می کند این اتاق را همیشه معطر نگه دارد و به همین خاط هم هست که همواره از آن بوی بسیار مطبوعی به شمام می رسد.
البته در این اتاق چیزهای دیگری هم هست؛چند جلد کلام الله قرآن مجید به همراه مهرهایی که سوغات کربلا و مکانهای مقدس دیگر است.سربندهای یا حسین و یا ابوالفضل(علیهم السلام) که یادگار سفرهای مختلف خود و برادر بزرگترش به کربلاست نیزبر دیوار اتاق خودنمایی می کند.
او عادت دارد به هر شهری که می رود آپارتمانش در بالاترین نقطه ساختمان باشد. در سالهای حضورش در اصفهان نیز چنین بود. همین گونه که الان هم همین گونه است.

فرشید طالبی

فرشید طالبی

مداحی هم می کند
فرشید طالبی صدای خوبی هم دارد. او ایام محرم و مخصوصا شبهای تاسوعا و عاشورا هرجا که باشد و بتواند، خودش را به شیراز و محله پدری می رساند و در هیات های عزاداری شرکت می کند و بعضا نوحه خوانی هم می کند.
در شب تاسوعای امسال هم چند مداحی و نوحه خوانی در شیراز انجام داد که مورد توجه نیز قرار گرفت.
بازی کوتاه در سریال در مسیر زاینده رود
شاید برایتان جالب باشد بدانید که او سابقه بازی هرچند کوتاه در سریال تلویزیونی نیز دارد. طالبی زمانی که در ذوب آهن و اصفهان بود در سکانسی کوتاه از سریال تلویزیونی در مسیر زاینده رود بازی کرد.
بعد از آن چند پیشنهاد برای بازی در مجموعه های تلویزیونی به او شد که طالبی ترجیح داد فعلا به فوتبال فکر کند و بعدها اگر فرصتی پیش آمد وارد دنیای هنر شود.

منبع: اقتصاد ایران انلاین

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار