تاریخ انتشار :

تازه‌مسلمانان :

آیا جان برنان، گزینه اوباما برای ریاست سازمان سیا به اسلام گرویده است؟

یک مامور سابق اف.بی آی روز شنبه در آمریکا فاش کرده است که جان برنان گزینه اصلی باراک اوباما برای ریاست سازمان سیا در خلال سالهای ۹۶ تا ۹۹ به اسلام گرویده است.

 به گزارش رهیافتگان به نقل از خبرآنلاین  از وب سایت شبکه تلویزیونی العربیه : جان برنان در خلال سال های ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ که رئیس مرکز سیا در ریاض بوده به دین اسلام گرویده است.

جان گوآندولو که در سال ۲۰۰۸ از اف بی آی بازنشسته شده است در گفتگو با شبکه رادیویی ترنتو فاش کرد که جان برنان در عربستان سعودی به اسلام گرویده و در خلال مناسک حج  به همراه مقامات سعودی که احتمالا او را به اسلام آوردن تشویق کرده اند، از مکه و مدینه نیز دیدار کرده است.

 

گوآندولو که از طریق اسکایپ با این شبکه رادیویی مصاحبه می کرد به یک نوار ویدیویی اشاره کرد که در آن جان برنان در زمانیکه در عربستان سعودی حضور داشته می گوید تحت تاثیر عظمت حج و مسلمانان معتقدی قرار گرفته است که وظیفه خود را در این مناسک دینی به انجام می رسانند.

به گزارش خبرآنلاین این مامور سابق اف بی آی سپس با اشاره به قانونی که ورود غیر مسلمانان به مکه و مدینه را  ممنوع می کند نتیجه می گیرد که برنان باید مسلمان شده باشد که توانسته از مکه ومدینه دیدن کند.

13911018000689_PhotoL

به گزارش خبرآنلاین جان برنان ۵۷ ساله در هفتم ژانویه به منظور تصدی پست ریاست سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا سیا نامزد شد. او قرار است جانشین ژنرال دیوید پترائوس شود که در اثر رسوایی جنسی مجبور به استعفا از سمت خود شد.

گوآندولو، مامور سابق اف.بی آی که از سوی شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی به عنوان یک فعال ضد اسلام معرفی شده است با طرح این موضوع در گفتگو با شبکه رادیویی مذکور ادعا کرده است که برنان به این دلیل فرد مناسبی برای ریاست سازمان سیا نیست.

این مامور سابق اف.بی آی در ادامه گفته است که ادعاهای او توسط سایر مقامات دولتی آمریکا که در آن سال ها در عربستان سعودی فعالیت می کرده اند قابل تایید است و آنها شاهد هستند که جان برنان در آن سالها به طور مدام روابط خود با افراد نزدیک به دولت عربستان را تقویت می کرد و نهایتا به اسلام گروید.

 

ضمیمه:

فرهنگ نیوز : «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا امروز دوشنبه برابر با ۷ ژانویه سال ۲۰۱۳ میلادی، «جان برنان» مشاور ضد تروریسم کاخ سفید را به عنوان رئیس جدید سازمان سیا معرفی کرد.

خلاصه ای از بیوگرافی این مقام ارشد آمریکایی در ادامه ارائه می گردد:

برنان متولد ۲۲ سپتامبر سال ۱۹۵۵ میلادی است و مشاور ارشد مبارزه با تروریسم آمریکا محسوب می شود اما عنوان رسمی او معاون مشاور امنیت ملی در امور امنیت داخلی و مبارزه با تروریسم آمریکا و دستیار اوباما است.
برنان ۵۷ ساله پسر یک زوج مهاجر ایرلندی است و در نیوجرسی بزرگ شده است. این مقام آمریکایی زمانی که دانشجو بوده است، هنگام رفتن به دانشگاه تبلیغی را در روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» می بیند مبنی بر اینکه سیا استخدام می کند و احساس می کند که کار در سازمان سیا با علاقه وی به سفر و تمایل او به خدمات دولتی تطابق دارد.

برنان به عنوان یک جاسوس آموزش دیده و به زبان عربی نیز مسلط است.

برنان دارای مدرک کارشناسی علوم سیاسی از دانشگاه «فوردهام» آمریکا است. مطالعات وی شامل یادگیری زبان عربی و گذراندن واحدهای مربوط به مطالعات خاورمیانه در دانشگاه آمریکایی قاهره نیز می شود.

برنان همچنین دارای مدرک کارشناسی ارشد دولت آمریکا با محور مطالعات خاورمیانه از دانشگاه شهر «آستین» تگزاس آمریکا است.

مسئولیت های برنان به عنوان مشاور ضد تروریسم کاخ سفید عبارتند از نظارت بر برنامه ریزی های مربوط به حفاظت از کشور آمریکا در برابر تروریسم و واکنش به بلایای طبیعی.
این مقام آمریکایی هر روز با اوباما دیدار دارد.

برنان پیشتر در جریان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ میلادی به عنوان مشاور اوباما در امور سیاست خارجی و مسائل اطلاعاتی فعالیت داشته است.

این مقام آمریکایی چهار سال گذشته را مشغول تدوین استراتژی مبارزه با تروریسم کاخ سفید بوده است.

او پیشتر نام خود را از فهرست بررسی های دولت آمریکا برای انتخاب رئیس سازمان سیا حذف کرد و دلیل آن نیز نگرانی هایی گزارش شد که به علت حمایت برنان از تکنیک های بازجویی خشن توسط سیا تحت ریاست «جورج دبلیو بوش» رئیس جمهوری سابق آمریکا به وجود آمده بود. در عوض، برنان توسط اوباما به عنوان معاون مشاور امنیت ملی آمریکا انتخاب شد؛ سمتی که نیاز به تائیدیه سنا ندارد.
همکاری ۲۵ ساله این مقام آمریکایی با سازمان سیا شامل فعالیت به عنوان یک تحلیلگر در مسائل مرتبط با خاور نزدیک و آسیای جنوبی، رئیس دفتر سیا در عربستان سعودی و رئیس مرکز ملی مبارزه با تروریسم آمریکا بوده است.

اشتراک گذاری :


  1. […] آیا جان برنان، گزینه اوباما برای ریاست سازمان سیا به اس… […]

آخرین اخبار