تاریخ انتشار :

Frédéric Oumar Kanouté

فردریک کانوته ؛فوتبالیست مشهور تازه مسلمان

فردریک کانوته بازیکن مسلمان تیم ملی مالی و باشگاه سویا اسپانیا، در ۲ سپتامبر ۱۹۷۷ در فرانسه به دنیا آمد.

 

فردریک کانوته

فردریک کانوته

به گزارش رهیافتگان : فردریک کانوته، از بازیکنان مشهور فوتبال جهان است که به دین اسلام گرویده او که  سابقهٔ حضور در تیم‌هایی مانند لیون٬ وستهام یونایتد٬ تاتنهام هاتسپر٬ سویا و بیجینگ گوان را نیز دارد. از جمله مهره های کلیدی حاضر در اسپانیاست که همواره علاقه زیادی به اصول اخلاقی و اعتقادی دین مبین اسلام از خود نشان داده، او هنگامی که مهلت مسلمانان ساکن در سویا برای پرداخت اجاره یک مسجد در این شهر اسپانیایی به پایان رسیده بود، ساختمان آن مسجد را برای مسلمانان خریداری کرد تا در این مکان به عبادت بپردازند.

محمود العونین، سفیر فلسطین در اسپانیا ساعاتی پس از آن بازی گفت: «کانوته یک مسلمان است. کدام مسلمان می تواند احساسات خود را کتمان کند؟ او کاری کرد که برای همه دوران در قلب کودکان فلسطینی باقی بماند. اشک کودکان فلسطینی پشتیبان اوست. اطمینان دارم قلب او در کنار برادران فلسطینی می تپد».

download (1)

پاسخ های او در زمینه ی اسلام و مسلمانی:

از ۲۰ سالگى مسلمان شده اى. تاکنون شده در رختکن به نماز بایستى؟

بله. گوشه اى خلوت پیدا مى کنم و مشغول عبادت مى شوم. گاهى هم تیمى هایم مرا مى بینند اما مى دانند که مسلمانم و به عقایدم احترام مى گذارند. اکثرا نسبت به کارها و عبادات من کنجکاوند، خصوصا در ماه رمضان. تعجب مى کنند که چرا چیزى نمى خورم و سوالات زیادى در این رابطه مى پرسند

مسلمان بودن در میان اسپانیایى هایى که اکثرا کاتولیک هاى متعصب اند سخت نیست؟

زیاد به نگاه مردم نسبت به خودم کارى ندارم و سعى مى کنم روند طبیعى زندگى خودم را در پیش بگیرم. اسلام به من کمک کرد این گونه باشم. اسلام مسیرى است که در پیش مى گیرید تا طبیعى و در آرامش زندگى کنید. درباره مکان زندگى تان فکر کنید و به افراد خانواده و همسایگانتان عشق بورزید. واقعا تعجب مى کنم چطور مسائلى همچون تروریسم را به مسلمان ها ربط مى دهند زیرا با آنچه من از اسلام مى دانم فرسنگ ها فاصله دارد. نباید زیاد، روى اسلام حساس شد زیرا در ادیان دیگر مثل مسیحیت و یهودیت هم مى تواند چنین مسائلى وجود داشته باشد.

اشتراک گذاری :


  1. مصطفی گفت:

    خیلی دوران بازیگری علاقه داشتم بهش همیشه موفق باشید کانوته

آخرین اخبار