تاریخ انتشار :

در نروژ 7 هزار شیعه زندگی می کنند

وضعیت شیعیان نروژ در سال۱۳۸۴

در نروژ دکتر “لی نیس تاد” پزشکی است که مسیحی بوده و به دین مبین اسلام و مذهب تشیع گرویده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده ادامه داد: دکتر لی نیس تاد با تحقیقات جامعی که در خصوص اسلام داشته است، هم اکنون از محققان پیرامون موضوعات اسلامی در اروپا می باشد.

 

به گزارش رهیافتگان:  در نروژ دکتر “لی نیس تاد” پزشکی است که مسیحی بوده و به دین مبین اسلام و مذهب تشیع گرویده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده ادامه داد: دکتر لی نیس تاد با تحقیقات جامعی که در خصوص اسلام داشته است، هم اکنون از محققان پیرامون موضوعات اسلامی در اروپا می باشد.

وی افزود: این شخص در نروژ مدرسه ای در سه طبقه تأسیس نموده که جمیع بچه های مسلمان را تا دانشگاه تحت آموزش با مدرک و با برنامه های اسلامی، اخلاقی، و تربیتی قرار می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده اظهار داشت: دکتر لی نیس تاد استودیوی تولید برنامه های تلویزیونی دارد و به تولید برنامه هایی با معرفی اسلام و تشیع می پردازد که این برنامه ها از شبکه های خصوصی نروژ پخش می شود.

وی افزود: در مدرسه دکتر لی نیس تاد از ملیت های مختلف مسوولیت دارند که در تعلیم و تربیت فرزندان مسلمان اعم از ایرانی و غیر ایرانی و حتی نروژی ها فعال می باشند.

نروژ

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده خاطرنشان کرد: این مستبصر (ره یافته) شیعه شده به واسطه این که بیماری سختی داشته و از امام رضا (علیه السلام) شفا گرفته است این موضوع را به عنوان کرامت امام رضا (علیه السلام) در پایگاه اینترنتی خویش قرار داده است.

وی تصریح کرد: دکتر لی نیس تاد عضو مجمع عمومی جهانی اهل بیت (سلام الله علها) است و به عنوان پژوهشگر به همایش های مختلف از جمله همایش معرفی شیعه در آلمان، دهه کرامت در کویت و اجلاس مجمع جهانی اهل بیت (سلام الله علیها) دعوت شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسلمانان مغربی (مراکشی) در نروژ مسجد بزرگی ساختند که با کاشی کاری های اسلامی و ایرانی به مرکز گردشگری نروژ تبدیل شده است.

وی افزود: مردم برای دیدن این مسجد و هنر اسلامی از سایر کشورها و دیگر نقاط نروژ به “اسلو” می آیند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده افزود: اکثر مغربی ها در نروژ به شیعه و ایران گرایش خوبی دارند؛ و ارتباط و همکاری با سفارت ایران و مراکز شیعی بسیار برادرانه و خالصانه می باشد.

وی در پایان گفت: در نروژ ۷ هزار شیعه زندگی می کنند که ۲ هزار نفر آنها ایرانی هستند.
منبع : خبرگزاری آینده روشن

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار