تاریخ انتشار :

جهان شهری ها

گفت و گو با تازه مسلمان های اکوادور در مستند «جهانشهری ها»

مجموعه مستند «جهانشهری‌ها» این هفته به تازه مسلمان‌های آمریکای لاتین و به ویژه اکوادور می پردازد.

 

13930510000181_PhotoA

 

 

به گزارش رهیافتگان: این مجموعه مستند در این هفته به معرفی موقعیت جغرافیایی ،تاریخی، فرهنگی اکوادور (کشوری که خط استوا از آن می گذرد )، بولیوی و گفتگو با تازه مسلمانان و مبلغین دینی، معرفی اماکن مذهبی این دو کشور در آمریکای لاتین پرداخته است.

«جهان شهری ها» در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری ساعت ۱۹:۲۰ روی آنتن شبکه سه می رود.

«جهان شهری ها» در توقف کوتاهشان در اکوادور و بولیوی به معرفی مراکز اسلامی در این دو کشور پرداخته اند که چگونه با وجود حضور طولانی مدت مسیحیت و سرمایه گذاری های عظیم در این دو کشور، تازه مسلمانان با امکانات محدود توانسته اند جوانه های تشیع را در این دو کشور بپرورانند.

در کیتو، پایتخت اکوادور که به چراغ آمریکای لاتین معروف است، مسیحیت سرمایه گذاری های عظیمی برای رشد و توسعه مراکز دینی خود کرده اند از جمله ساخت ۴۰ کلیسا، راهبه خانه و حتی بنایی که ساخت آن مدت ۳۰۰ سال است که به طول انجامیده است . با وجود این تازه مسلمانان از جمله سلیمان ،استاد زبان آلمانی در دانشگاه این شهر ، با امکانات محدود توانسته اند جوانه های اسلام را در این کشور رشد دهند.

اسفندیاری کارگردان این مجموعه در ادامه سفر به بولیوی و پایتخت آن به لاپاز رفته است. او روایتی دار از حضور شیخ سهیل در جایی که در ابتدا شیعه ای در آنجا نبود ولی در نهایت در اولین سفر او به بولیوی بستری فراهم شد تا دلهایی جذب خاندان عصمت و طهارت شوند و به مذهب تشیع در آیند.

این برنامه به تهیه کنندگی میثم حلاجان و کارگردانی شهاب اسفندیاری از تولیدات گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیما است.

منبع: فارس

 

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار