تاریخ انتشار :

كلود كوواسی

جاسوس سرویس امنیتی سویس مسلمان شد

” کلود کوواسی سرویس امنیتی سویس از او خواسته بود تا با وارد کردن اسامی مسلمانان شرکت کننده در جنگ عراق در مدارک مرکز اسلامی ژنو، این مرکز را متهم به دست داشتن در عملیات تروریستی کند. “

images (1)

 

به گزارش رهیافتگان: به نقل از “OUMMA”، کلود کوواسی به‌عنوان جاسوس از طرف سرویس امنیتی سویس وارد مرکز اسلامی ژنو شد. او برای جلب اعتماد مسلمانان ابتدا به طور ظاهری دین اسلام را پذیرفت و نام عادل را برای خود برگزید.

وی به مرور در ارتباطاتی که با رییس مرکز اسلامی هانی رمضان (فیلسوف مسلمان) و دیگر اعضای مرکز داشت جذب اسلام شد و حقیقاتاّ دین اسلام را برگزید.وی سپس برای در امان ماندن از دست نیروهای امنیتی سویس ژنو را ترک کرد.از ۱۹ فوریه او در کشورهای اسپانیا، سنگال، موریتانی مراکش و .. اقامت داشته است.

وی در مصاحبه‌های خود اظهار داشته که سرویس امنیتی سویس از او خواسته بود تا با وارد کردن اسامی مسلمانان شرکت کننده در جنگ عراق در مدارک مرکز اسلامی ژنو، این مرکز را متهم به دست داشتن در عملیات تروریستی کند.

وی در ژانویه سال ۲۰۰۵ نیز در ارتباطی که با مسلمانان داشته، اسامی کسانی  که از سوریه جهت شرکت در جنگ وارد عراق می‌شدند را نیز به دست آورده بود.

عادل انرجار خود را از خیانتی که در حق برادران مسلمانش انجام داده اعلام کرده است.آپارتمال عادل از طرف سرویس حراست سویس مورد بازرسی قرارگرفته و خود او نیز توسط چند نفر مورد حمله قرار گرفته است.

کراواسی طی نامه‌ای از مجلس سوییس درخواست کرده بود که صحبت‌های او در مورد جاسوسی را مورد بررسی قرار دهد تا او بتواند به کشورش برگردد.

گفتنی است اخیراً پارلمان سویس با ارسال نامه‌ای موافقت خود را با تقاضای عادل اعلام کرده ولی تاریخ مشخصی را ارائه ننموده است.

 

منیع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار