تاریخ انتشار :

تازه مسلمانان

ماجرای وهابی که شیعه شد و به پابوس امام رضا (علیه السلام) آمد

تاثیر شگرف نهضت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی در گسترش مذهب تشیع بر کسی پوشیده نیست نمونه آن شیعه آفریقایی تباری است که در جهت ترویج وهابیت تلاش می کرد اما با خواندن کتابهایی درباره مکتب شیعه به این یقین می رسد که تشیع خورشید نمایان حقیقت است و به گفته خودش در نهایت شکار محبت اهل بیت(علیهم السلام) می شود.

 

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل ازمهر، “انقلاب ما انفجار نور بود” را کسانی درک می کنند که تاثیر تابیدن این نور را بر دل میلیون ها حقیقت طلب و آزادی خواه جهان دیده باشند و به دور از هر منفعت طلبی، دنیا زدگی و غرور و دشمنی اثر این انفجار نور را به نظاره نشسته و با قضاوت وجدانشان مسئله را تحلیل کنند. در همین راستا پای صحبت چهار طلبه جامعه المصطفی العالمیه مشهد نشستیم تا درباره حقیقتی که آنها را از فراسوی مرزهای کشور اسلامی ایران به سمت مکتب تشیع سوق داده را از زبان خودشان بشنویم.

لمین کامار اهل کشور آفریقایی گینه بیسائو یکی از این چهار طلبه تازه مسلمان است که در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: کشور من یکی از کشورهای غرب قاره آفریقا است که تا سال ۱۹۷۳ میلادی تحت استعمار پرتقال قرار داشت و پس از آن توانست به استقلال برسد.

این طلبه جامعه المصطفی العالمیه مشهد می افزاید: در کشور چهار میلیونی گینه بیسائو حدود ۷۵ درصد مردم مسلمان و اهل تسنن هستند و اغلب آنها تا قبل از انقلاب اسلامی ایران نامی از تشیع و همچنین عقاید شیعیان نشنیده بودند.

وی اظهار می کند: از امام خمینی(ره) و مردم ایران تشکر می کنم که با انقلابشان باعث تابیده شدن نور ولایت به سراسر جهان از جمله قاره آفریقا شدند و بنده نیز با تحت تاثیر قرار گرفتن همین نور به مذهب تشیع مشرف شدم.

لمین کامار راجع به نحوه شیعه شدنش توضیح می دهد: پس از انقلاب اسلامی ایران یکی از دوستان من که شیعه شده بود حرف های نشنیده ای را برای من که در آن زمان تحت تاثیر القائات عربستان سعودی وهابی بودم بیان کرد.

شکارچی بودم که شکار شدم

وی می گوید: من که خودم را یک شکارچی ماهر وهابی می دانستم به قصد تاثیر گذاشتن بر ذهن آن دوست شیعه ام کتاب هایی که بر مبنای عقاید وهابیت را در دست داشتم به او دادم و دوست من هم در مقابل کتاب هایی که در باره عقاید شیعه بود را به من داد و من که قصد شکار دوستم را داشتم کم کم دیدم حقیقت در دست اهل بیت(علیهم السلام) است و در نهایت خودم شکار حقیقت و محبت اهل بیت(علیهم السلام) شدم.

4 رهیافته مستیصر

4 رهیافته مستیصر

طلبه جامعه المصطفی العالمیه مشهد اذعان می کند: نور حقیقت اهل بیت(علیهم السلام) آنچنان تاثیری در من گذاشت که تصمیم گرفتم به منظور تبلیغ مذهب تشیع علوم دینی اسلامی را در ایران بیاموزم، لذا در سال ۲۰۰۷ میلادی پس از صحبت های که با نماینده ایران در کشور سنگال داشتم به ایران اسلامی آمدم و به دلیل ارادت خاصی که به اهل بیت(علیهم السلام) پیدا کردم مصمم شدم تا به پابوس امام هشتم(علیه السلام) بیایم و نور هدایت این بزرگوار باعث شد تا در کنار این مظهر محبت و معرفت به تحصیل معارف اسلامی بپردازم.

نهضت امام خمینی(ره) نبود شیعه در جهان گسترده نمی شد

وی تصریح می کند: اگر امام خمینی(ره) و نهضت ایشان نبود شیعه در آفریقا و بقیه نقاط جهان گسترده نمی شد و نقش جمهوری اسلامی ایران در این زمینه یک نقش بی نظیر است.

لمین کامار عنوان می کند: اگر در جهان پنج نفر مانند امام خمینی(ره) وجود داشته باشند عالم از دست استکبار آزاد خواهد شد و نور هدایت در سراسر گیتی پخش و پرچم اسلام در همه جا گسترده خواهد شد.

وی تاکید می کند: البته خداوند به همه ما لطف کرده و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای( حفظ الله) که به نظر بنده یکی از همان پنج نفر است را به عنوان رهبر ما قرار داده و من مطمئن هستم روزی نهضتی که امام خمینی(ره) به راه انداخته همه جهان را از دست استکبار و ستمگران و ظالمان آزاد خواهد کرد.

لمین کامار با بیان اینکه بنده متولد شده کشور گینه بیسائو هستم اما در سنگال زندگی می کنم بیان می کند: روز قدس و گرامیداشت این روز بزرگ که به ابتکار بنیانگذار انقلاب اسلامی پدید آمد در کشور سنگال از سال ۲۰۰۶ میلادی به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است.

روز قدس در سنگال

وی می افزاید: مردم مسلمان کشور سنگال در هفته آخر ماه رمضان در مساجد اصلی شهر ها بویژه در پایتخت این کشور دور هم جمع می شوند و برای پیروزی مردم فلسطین دست به دعا می شوند و گاهی اوقات با دعوت از سفیر یا مسئولان فلسطینی حمایت خودشان از آنها را ابراز می کنند.

“شریف الحسن” طلبه آفریقایی جامعه المصطفی العامیه مشهد نیز می گوید: من مولود در اسلام هستم اما مذهب شیعه را پس از مطالعات متعدد کتاب های تاریخی و مذهبی انتخاب کردم.

وی اظهار می کند: کشور سنگال از آن جمله کشورهایی است که نامش با تاریخ اسلام گره خورده و مردمانش سابقه طولانی در پذیرش اسلام دارند.

شریف الحسن می گوید: جمعیت سنگال حدود ۱۴ میلیون نفر است که ۹۵ درصد مردم آم مسلمان هستند و پنج درصد دیگر هم یا دین ندارند یا به ادیان دیگر الهی معتقدند.

وی می افزاید: نمی دانم چرا ما اینقدر به تاریخ بی توجهی می کنیم حال آنکه خواندن تاریخ بویژه تاریخ اسلام می تواند بسیاری از حقایق را برایمان روشن کند و بنده نیز با خواندن همین تاریخ که البته با تشویق های پدرم همراه بود پی به حقانیت شیعه بردم

IMG09561021

خواندن مقتل الحسین ضربه شدید روحی بر من وارد کرد

طلبه رهیافته به جهان تشیع ابراز می کند: من وقتی تاریخ طبری را خواندم، و مقتل الحسین را دیدم برایم ضربه روحی شدیدی بود و همین مسئله باعث شد تا مطالعاتم در باره اهل بیت(علیهم السلام) گسترش پیدا کند.

وی می افزاید: یک پسر دایی داشتم که شیعه نبود اما کمکم کرد تا بتوانم از طریق موسسه البلاغه ایران کتاب هایی در باره سیره ائمه(علیهم السلام) بدست بیاورم و مطالعه کنم و هر چه می خواندم می دیدم بیشتر علاقه مند می شوم تا در باره این خاندان گرانقدر بدانم و پس از آن ارتباطم با موسسه البلاغه بیشتر شد تا اینکه پس از مطالعات فراوان حقیقت تشیع بر من روشن شد و شیعه شدم.

شریف الحسن با اشاره به برخورد خانواده اش با مسئله شیعه شدنش می گوید: پدر من هم با تقیه شیعه شد و دیگر اعضای فامیل از ان خبر ندارند اما شیعه شدنم را همه می دانند اما ما با هیچ کدام از اعضای خانواده و آشنایان مشکلی نداریم و آنها در مذهب خودشان و ماهم در مذهب خودمان کارمان را انجام می دهیم.

وی می افزاید: یکی دیگر از عموهای من که در ساحل عاج زندگی می کرد از طریق ارتباطاتی که با شیعیان لبنان و تجار لبنانی داشته شیعه شده بود و وقتی که وی را در سنگال دیدم هر دوی ما متوجه شدیم عقایدمان چقدر به هم نزدیک است و تازه آن موقع پی به شیعه شدن عمویم بردم و وی هم اکنون در سنگال موسسه ای ایجاد کرده که همه ساله در ایام عزاداری و میلاد امام حسین(علیه السلام) مراسم برگزار می کند.

دست خالی از در خانه امام رضا(علیه السلام) برنگشته ام

شریف الحسن از دیدارش با مقام معظم رهبری می گوید و می افزاید: سال ۲۰۰۵ افتخار پیدا کردم حضرت آیت الله خامنه ای را از نزدیک ملاقات کنم و خاطرات بسیار خوشی از آن دیدار در ذهنم نقش بست و پس از آن دیدار به پناهگاه امام هشتم(علیهم السلام) آمدم و در همان جا نذر کردم در کنار این امام عزیز و مهربان به تحصیل بپردازم.

وی عنوان می کند: نشده تا الان پیش امام رضا(علیه السلام) بروم و حاجتی داشته باشم و دست خالی بازگردم.

وی سپس می افزاید: امام هشتم(علیه السلام) یک خصوصیتی ویژه ای که دارد و باعث شده خداوند نیز نظر خاصی به این امام رئوف داشته باشد دور بودن ایشان و غریب بودنشان است.

این طلبه رهیافته به جهان تشیع جمع شدن این همه عاشق به گرداگرد حرم ثامن الحجج(علیه السلام) را یکی از عنایات خداوند به این امام همام می داند و می گوید: حضرت رضا(علیه السلام) بخاطر اسلام از وطنشان دور شدند و در غربت به شهادت رسیدند و اینکه امروز می بینید حرم مطهر ایشان هرگز از جمعیت خالی نمی شود به دلیل جایگاه والای این بزرگوار در نزد خداوند و دربین عرشیان است.

موج حمایت از روز قدس در آفریقا

وی راجع به روز قدس در کشورش بیان می کند: ما تا چند سال قبل روز قدس را بیشتر از طریق تلویزیون و مراسم راهپیمایی را در ایران و لبنان می دیدیم اما در چند سال اخیر نهضتی در برخی کشورهای آفریقایی به راه افتاده که امیدوارم ادامه یافتن این نهضت باعث شود روز قدس در قاره آفریقا و از جمله کشور سنگال هم به زودی با همان شور و عظمتی که در ایران برگزار می شود در آنجا نیز اتفاق بیفتد.

شریف الحسن با اشاره به کشور نیجریه می گوید: حمایت از مردم مظلوم فلسطین در این کشور شدت پیدا کرده و احتمالا این موج در سال های آینده وارد همه کشورهای آفریقایی خواهد شد.

وی با اشاره به نقش بی نظیر انقلاب اسلامی در گسترش اسلام شیعی در آفریقا اظهار می کند: تا قبل از انقلا ب اسلامی ایران کمتر کسی نامی از شیعه در آفریقا شنیده بود اما پس از انقلاب اسلامی و نهضتی که امام خمینی(ره) به راه انداخت الان کمتر کسی است که نام ایران و شیعه را نشنیده باشد.

معنویت شب های قدر مشهد بی نظیر است

“وهیو هدایت” طلبه اندونزیایی جامعه المصطفی العامیه مشهد اظهار می کند: بنده به تازگی فارغ التحصیل شده ام و به بزودی منظور تبلیغ دین اسلام به کشورم باز می گردم.

وی می گوید: من از یک خانواده شیعه اندونزیایی و از پر جمعیت ترین کشور مسلمان جهان به ایران آمدم تا در کنار مرقد مطهر امام هشتم(علیه السلام) علوم اسلامی را فرا گرفته و بتوانم در یبازگشت به کشورم قدمی درراه گسترش دینم بردارم.

وهیو هدایت تاثیر انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی(ره) در اندونزی را بسیار عمیق می داند و ابراز می کند: بسیاری از دانشجویان و روشنفکران اندونزی به انقلا ب اسلامی و امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری علاقه مند هستند و مسائل ایران را دنبال می کنند.

وی اظهار می کند: امیدوارم در کشور ما نیز افرادی مانند امام خمینی(ره) و حضرت آیت الله خامنه ای بوجود بیایند تا مردم کشور من هم بتوانند از وجود چنین بزرگانی بهره مند شوند.

وهیو هدایت بیان می کند: در جهان مادی گرا که همه به دنبال دنیاگرایی و کثرت گرایی و دور از معنویت هستند از لحاظ صنعتی پیشرفت های زیادی بوجود آمده اما مردم از لحاظ معنوی خیلی افت کرده اند.

وی از معنویت شب های قدر مشهد ابراز خرسندی می کند و اذعان می کند: این معنویتی که در مشهد وجود دارد بی نظیر است و متاسفانه بنده در کشورم از این فضای معنوی محروم هستم.

وهیو هدایت با اشاره به جمعه آخر ماه مبارک رمضان و روز قدس اظهار می کند: روز قدس در جاکارتا و شهرهای بزرگ اندونزی هماره با دیگر مسلمانان کشورهای دیگر برگزار می شود و همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی در این روز حمایت خودشان را از مردم مظلوم فلسطین اعلام می کنند.

وهابیت قصد دارد تا یک چهره پلید از اسلام ارائه کند

“موسی دابو” طلبه گامبیایی، شیعه شدن و آمدن به ایران را دعوت خداوند به تکامل انسانیت می داند و می گوید: پس از ظلم و ستم هایی که در برخی دوره های تاریخی اتفاق افتاد مذهب در آفریقا مخفی شد و مردم به سمت یکسری از مذاهب خاص رفتند و با آن آشنا شدند اما اینکه خداوند متعال می فرماید: برخی سعی می کنند مردم حقیقت را نفهمند اما خواسته خداوند بر خلاف این است

این طلبه رهیافته به جهان تشیع از تلاش بی وقفه وهابیان برای مقابله با شیعیان امیر المومنین حضرت علی(علیه السلام) می گوید و ابراز می کند: وهابیان خرج زیادی می کنند تا با گسترش تشیع در جهان مقابله کنند اما به لطف خداوند همه این خسارت ها به خودشان باز می گردد.

وی می گوید: جمهوری اسلامی ایران اولین کشور شیعه ای است که مبلغانش به اقصی نقاط قاره آفریقا راه یافته اند و بنده هم یکی ازهمین مبلغان را در آنجا ملاقات کردم و آن مبلغ مدهب تشیع را به ما عرضه کرد و هم در قرآن هم در سنت و هم عقلا تشیع به ما ثابت شد و بنده هم یکی از افرادی بودم که شیعه شدم و افتخار می کنم که بتوانم پیرو حضرت علی(علیه السلام) و اهل بیت(علیهم السلام) باشم.

موسی دابو با اشاره به جنایاتی که وهابیان انجام می دهند بیان می کند: در حال حاضر وهابیت به یک منطقه می رود و هزاران نفر را ذبح می کند و زبان هزاران نفر را می برد و به خورد مردم می دهد و در این راه بچه و غیر بچه و زن و مرد و پیرو جوان هم برایش فرقی نمی کند.

وی می افزاید: وهابیان با این کارشان در واقع دارند می گویند هر کسی می خواهد مسلمان باشد باید یک چنین قلب کثیفی داشته باشد و من از شما می پرسم آیا این کارهای پلید تبلیغ اسلام است یا نشستن و فاتحه اسلام راخواندن و نشان دادن آن به همه دنیا و گفتن اینکه مسلمانی با بی رحمی و آدم کشی و آدم خواری برابر است.

قاره آفریقا شیعه را با نام امام خمینی(ره) و ایران می شناسد

طلبه رهیافته به جهان تشیع ابراز می کند: خود من از زمانی که مطالعاتم و گفتگو ها و پاسخ و پرسش هایم با مبلغ ایرانی حاضر در کشورم باعث شد تا شیعه شوم سه سال به طول انجامید و بلاخره در برابر حقیقت نورانی اهل بیت(علیهم السلام) قانع شدم و به مذهب تشیع وارد شدم.

وی با بیان اینکه نام ایران و ایرانی در جهان بسیار شنیده می شود اذعان می کند: در قاره آفریقا شیعه با نام ایران و نهضت امام خمینی(ره) شناخته می شود چرا که اولین نفری که در جهان معاصر برای حقوق انسانی مبارزه کرد امام خمینی(ره) بود.

موسی دابو قیام امام خمینی(ره) را بخاطر نجات کل بشر از دست ظلم و استکبار و نژاد پرستی می داند و اظهار می کند: حتی برخی آدم های بی دین و نا مسلمان امام خمینی(ره) را بخاطر آزادگی اش دوست دارند.

وی می گوید: بنده متولد شده در کشور گینه بیسائو هستم اما در گامبیا زندگی می کنم و روز قدس در کشور ما با توجه به چند خصوصیت برگزار می شود، اول اینکه مردم این کشور روز قدس را از امام خمینی(ره) می دانند و معتقدند این روز روز جهانی اسلام و استکبار ستیزی است و تا قیامت باید ادامه داشته باشد.

قدس حق مسلمانان است

این طلبه جامعه المصطفی العالمیه مشهد مسئله مهم دیگر را در محق بودن مسلمانان نسبت به قدس شریف می داند و می گوید: قدس حق مسلمانان است و مسلمانان نباید در این روز خودشان را به خواب بزنند و باید به میدان بیایند و از حقشان دفاع کنند.

وی ویژگی دیگر روز قدس در کشورش را در روز شناختن یاران واقعی اسلام می داند و می گوید: حق طلبان و آزادی خواهان واقعی در این روز یارانشان را می شناسند و ویژگی دیگر هم این است که بنیانگذار این روز فردی است که نهضتش به پیروزی رسید و ادامه پیدا کرد و به سرنوشت بسیاری از افرادی دیگری که قیام کردند دچار نشد.

بسیارند انسان های آزادی خواه و حقیقت طلبی که در سراسر جهان همه ساله با رسیدن به نور هدایت اسلام به این دین مبین و مترقی ایمان می آورند و برنامه زندگی شان را بر اساس دستورات اسلام پیاده می کنند.

امروز جمعیت مسلمانان به سرعت در حال افزایش بوده و در صورتی که به همین سرعت بر جمعیت مسلمانان افزوده شود تا قبل از به نیمه رسیدن قرن حاضر جمعیت مسلمانان جهان از تعداد مسیحیان فزونی خواهد گرفت و در بسیاری از کشورها تبدیل به دین اول خواهد شد و جمعیت جهانی مسلمانان را نیز در صدر ادیان الهی و ابراهیمی قرار خواهد داد.

نهضت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی در سرعت گرفتن و اسلامی شدن جهان آنچنان تاثیری داشته که در ۳۴ سال اخیر وضعیت جمعیتی مسلمانان بویژه شیعیان در بسیاری از کشور های جهان حتی در کشورهای دین ستیز رو به بهبود بوده است.

 

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار