تاریخ انتشار :

سرباز آمریکایی در اسارت طالبان

طالبان: برگدال مسلمان شده!!!

چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا رسما اعلام کرده است که توافق صورت گرفته برای آزادی این سرباز آمریکایی در ازای زندانیان طالبان بدون اطلاع و آگاهی کنگره بوده است و این مساله موجب خشم و نگرانی نمایندگان جمهوری خواه شده است.

 

 

101823_236

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  نقل ا ز تسنیم ، یک منبع آگاه و نزدیک به برگدال سرباز آمریکایی آزاد شده از بند طالبان تاکید کرد: برگدال مسلمان شده و نام مجاهد را برای خود انتخاب کرده است.
بر اساس این گزارش برگدال همچنین با اعضای طالبان فوتبال بازی می کرده و در آموزش تیراندازی با کلاشنیکوف نیز با اعضای طالبان مشارکت داشته است. در برخی موارد اعضای طالبان به برگدال اجازه حمل سلاح را نیز داده اند.

بوو برگدال از سال ۲۰۰۹ به مدت ۵ سال در اسارت شبه نظامیان طالبان بوده و در این مدت در کشور افغانستان به سر می‌برده است.

images

قطر در آزادی این سرباز آمریکایی نقش اساسی ایفا کرده و در همین حال باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا ضمن تبریک به مناسبت آزادی این سرباز آمریکایی از تلاش‌های امیر قطر و همچنین دولت افغانستان برای آزادی برگدال قدردانی کرده است.

برخی منابع آمریکایی آزادی این سرباز را نتیجه ۳ سال تلاش دیپلماتیک مخفیانه آمریکا ارزیابی کرده اند. “بوو” در ۳۰ ژوئن ۲۰۰۹ میلادی اسیر شد.

گرجه آزادی برگدال موجب خوشحالی خانواده و همشهریان وی شده ولی انتقادات شدیدی را از سوی جمهوری خواهان کنگره متوجه دولت آمریکا نموده است. چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا رسما اعلام کرده است که توافق صورت گرفته برای آزادی این سرباز آمریکایی در ازای زندانیان طالبان بدون اطلاع و آگاهی کنگره بوده است و این مساله موجب خشم و نگرانی نمایندگان جمهوری خواه شده است.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار