تاریخ انتشار :

واتيكان با صدور بيانيه‌ای با اشاره به افزايش تعداد مسلمانان در يك سال اخير،

واتیکان اعلام کرد : اسلام پیروان بیشتری در جهان دارد تا مسیحیت

واتیکان در این بیانیه افزود: تعداد مسلمانان در جهان از مرز یک میلیارد و سه میلیون و بیست و دو هزار تن گذشته و با این رقم تعداد مسلمانان بیش از سه میلیون نفر بیشتر از تعداد مسیحیان جهان است.

 

download (1)

واتیکان با صدور بیانیه‌ای با اشاره به افزایش تعداد مسلمانان در یک سال اخیر، اذعان کرد که اسلام، بیشترین پیروان در جهان را دارد.

به گزارش  رهیافتگان:  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی islamtoday ، دولت ـ ‌شهر واتیکان در ایتالیا، در این بیانیه اعلام کرد: اسلام، بیشترین دین منتشر‌شده در جهان است و با تشرف بیش از سه میلیون نفر به اسلام، این دین از مسیحیت پیشی گرفته است.

واتیکان در این بیانیه افزود: تعداد مسلمانان در جهان از مرز یک میلیارد و سه میلیون و بیست و دو هزار تن گذشته و با این رقم تعداد مسلمانان بیش از سه میلیون نفر بیشتر از تعداد مسیحیان جهان است.

در بیانیه این مرکز دینی آمده است: واتیکان اذعان می‌کند که اسلام هنوز نخستین دینی است که بیشترین انتشار را در بخش‌های مختلف جهان داشته و ۱۹ درصد مردم جهان مسلمان هستند؛ این در حالی است که ۱۷ و نیم درصد مسیحی در جهان وجود دارد.

واتیکان همچنین تأکید کرد: با وجود مخدوش‌شدن چهره اسلام از سوی اسلام‌ستیزان و صرف اموال گزاف برای فعالیت‌های تبشیری(تبلیغ مسیحیت در بین مسلمانان) استقبال شهروندان غربی اعم از مسیحیان، یهودیان و پیروان دیگر ادیان و اعتقادات برای تشرف به دین اسلام طی سال‌های گذشته، بی‌نظیر بوده است.

واتیکان در حالی این بیانیه را صادر کرد که پیش از این نیز «جان لوییس توران»، کاردینال و مسئول بخش روابط بین ادیان در واتیکان اعلام کرده بود: با این‌که هیچ دینی بر دین دیگر ارجحیت ندارد، اما دین اسلام جذابیتی دارد که باعث جذب مردم جهان به این دین می‌شود.

لوییس توران در ادامه تصریح کرده بود: با وجود ادیان بزرگ آسیایی در کنار اسلام، این دین از جایگاه و اهمیت به‌سزایی در جهان برخوردار است.

 

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


  1. بهروز گفت:

    اگر ممکن هست لینک اصلی متن این بیانیه (سایت های ایرانی مشابه منظور بنده نیست) را منتشر فرمایید. در غیر این صورت نسبت به صحت این مطلب ایراد اساسی وارد خواهد بود.

  2. ناشناس گفت:

    اونجای آدم دروغ گو

آخرین اخبار