تاریخ انتشار :

رهبر حزب سوسیال دموکرات سوئیس

اسلام باید به عنوان دین رسمی سوئیس مورد پذیرفته شود

رهبر حزب سوسیال دموکرات سوئیس با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ هزار مسلمان در این کشور زندگی می‌کنند خواهان به رسمیت شناخته شدن دین اسلام شد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  «کریستین لورات» رهبر حزب سوسیال دموکرات سوئیس در گفتگو با روزنامه سونتاگس زایتونگ اظهار داشت: بیش از ۴۰۰ هزار مسلمان در کشور ما زندگی می‌کنند. ۱۶۰ هزار نفر آنها دارای گذرنامه سوئیسی هستند. اسلام به ما نیز تعلق دارد.

وی در این مصاحبه همچنین تصریح کرد: خواهان به رسمیت شناختن اسلام به عنوان یکی از ادیان کشور هستیم. در این زمینه برخی از اعضای ما در رابطه با پروژه نقشه راه اسلام سوئیس اقداماتی انجام می‌دهند.

رهبر حزب سوسیال دموکرات سوئیس با بیان اینکه دویست و چهل مسجد در سوئیس وجود دارد افزود: البته گاهی گرایش های افراطی نیز دیده می شود، اما هر دو طرف باید در یک جهت گام بردارند.

لورات گفت: از فعالیت سازمان دیانت ترکیه در سوئیس حمایت می کنیم و با ممنوعیت حمایت های مالی این سازمان به برخی مساجد در کشورمان مخالف هستم.

وی در ادامه اظهار کرد: در اوت سال گذشته اعلام کردیم که اسلام باید به عنوان دین رسمی کشورمان مورد پذیرفته شود. حمایت‌های ملی نیز توسط دولت انجام شده است

منبع: ابنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار