تاریخ انتشار :

اندونزی

جشنواره «اقتصاد شرعی»در شهر سوربایا اندونزی

بانک ملی اندونزی هفته آینده جشنواره «اقتصاد شرعی»در شهر سوربایا، دومین شهر پرجمعیت این کشور برگزار می‌کند که هدف ان تقویتبخش اقتصادی، بهبود بهره‌وری و ادغام اندیشه‌ها و ابتکارات مناسب برای پیشبرد شریعت به منظور تاثیر بر اقتصاد ملی و بین المللی عنوان شده است.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از netralnews، بانک مرکزی اندونزی هفته آینده جشنواره «اقتصاد شرعی» برگزار می‌کند. این جشنواره اقتصاد اسلامی قرار است در تاریخ ۷-۱۱ نوامبر ۲۰۱۷ در شهر سورابایا، دومین شهر بزرگ اندونزی و مرکز استان جاوه شرقی برگزار شود.

توسعه اقتصادی شریعت، تقویت بخش اقتصادی، بهبود بهره‌وری در بازار مالی اسلامی و تقویت عملی تحقیق و آموزش جهت بهبود کیفیت منابع انسانی از اهداف برگزاری این جشنواره اعلام گردیده است. از ماموریت‌های درنظر گرفته شده برای شرکت کنندگان درجشنواره اقتصاد اسلامی، ادغام اندیشه‌ها و ابتکارات مناسب برای پیشبرد شریعت به منظور تاثیر بر اقتصاد ملی و بین المللی عنوان شده است.

بانک مرکزی اندونزی در بیانیه‌ای رسمی این همایش را با همکاری نهادهایی چون کمیته مالی شریعت، اداره برنامه ریزی توسعه ملی اندونزی، وزارت اقتصاد، اداره خدمات مالی و اداره بیمه سپرده اندونزی اعلام کرده است. شورای ملی علمای اندونزی، دستگاه ها و دیگر وزارت‌خانه‌های دولتی نیز در این امر مشارکت داشته‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: جشنواره شریعت محصولات و خدمات معرفی شده توسط صاحبان تجارت، شرکت‌ها و موسسات مختلف مرتبط با اقتصاد اسلامی براساس قوانین شریعت معرفی خواهد کرد.

بانک اندونزی پیش از این نیز جشنواره‌های اقتصادی مرتبط با تجارت حلال و اسلامی برگزار کرده است. نخستین جشنواره در شهر مکاسار، دومین در باندونگ و سومین جشنواره در شهر مدان برگزار شده ‌اند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار