تاریخ انتشار :

شرکت «سفر حلال»

افزایش گردشگری حلال در میان نسل جوان مسلمانان

تحقیقات جدید نشان داد که سفر و گردشگری اسلامی در میان نسل جوان مسلمان نسبت به سال‌های گذشه رشد قابل توجهی داشته و درصورتی که این روند ادامه یابد، تا سال ۲۰۲۶ به تجارتی به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار تبدیل خواهد شد.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از دیلی میل، یک مطالعه جدید نشان داد که سفر و گردشگری در میان نسل جوان مسلمان نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل توجهی داشته و پیش بینی می‌شود در چند سال آینده چندین برابر شود.

براساس مطالعه جدیدی که توسط شرکت «سفر حلال» انجام گرفته، گردشگری و مسافرت نسل جوان مسلمان در جهان در سال‌های آینده ۲ برابر شده و براین اساس گردشگری اسلامی تا سال ۲۰۲۶ به یک صنعت ۳۰۰ میلیارد دلاری تبدیل خواهد شد.

فاضل بهارالدین مدیر اجرایی «گردشگری اسلامی» و متخصص شرکت «سفر حلال» که این مطالعه را با ارزیابی مسترکارت‌ها انجام داده گفت: سالمندان مسلمان و بزرگسال معمولا در خانواده‌های بزرگ و سالی یک بار به مسافرت می‌روند درحالی که جوانان در رده‌های سنی ۲۰ تا ۳۶ چندین بار در سال سفر می‌کنند.

فاضل گفت: سفر در میان نسل جوان مسلمانان آن‌ها را به مصرف‌کنندگان درآمدزایی با تبدیل کرده که به دنبال تجربیات شگفت انگیز در نقاط مختلف جهان هستند. آن‌ها نسبت به نسل‌های قبلی کمتر برای سفر هزینه می‌کنند اما از آنجایی که تعداد این سفرها در سال افزایش یافته، میزان هزینه‌های کلی نیز بیشتر شده است.

به گفته فاضل در ۵ تا ۱۰ سال آینده بسیاری از مسلمانان به مرحله‌ای از زندگی‌شان خواهند رسید که درآمد بیشتری نسبت به سایرین داشته و سفر و گردشگری در میان آن‌ها به حداکثر خواهد رسید.

وی افزود: در سال ۲۰۱۶ جوانان مسلمان ۵۵ میلیارد دلار در سفرهای گردشگری خرج کرده‌اند. درحالی که گردشگری اسلامی درکل ارزشی به میزان ۱۵۶ میلیارد دلار دارد. انتظار می‌رود که این ارقام در سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ به ترتیب تا ۱۰۰ میلیارد دلار و ۳۰۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

نتایج این تحقیقات زمانی منتشر شده که بسیاری کشورها در پی سهیم شدن در بازار گردشگری اسلامی هستند. مالزی، عربستان و ترکیه در حال حاضر بزرگترین منبع گردشگران حلال در دنیای اسلام محسوب می‌شوند. به علاوه گردشگران حلال از اندونزی، مصر و قزاقستان نیز رقم قابل توجه و رو به رشدی را نشان می‌دهند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار