تاریخ انتشار :

رئیس پلیس اداره اوتاوای کانادا

اداره پلیس اتاوای کانادا، حجاب را به یونیفرم ماموران اضافه می‌کند

در پی مصاحبه یک افسر پلیس زن مسلمان و درخواست وی برای افزوده شدن حجاب به یونیفرم ماموران پلیس، رئیس پلیس اداره اوتاوای کانادا اعلام کرده قصد دارد آرزوی او را برآورده کند.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از  cbc، در پی درخواست یک افسر پلیس زن مسلمان، اداره پلیس استان اوتاوای کانادا، حجاب را به یونیفرم ماموران این اداره می‌افزاید.

لیلا شیبلی، افسر پلیس مسلمان در اوتاوا پیشتر طی مصاحبه‌ای با خبرنگاران گفته بود که آرزو دارد حجاب به یونیفرم پلیس افزوده شود و اینکه یونیفرم محجبه تعداد بیشتری از زنان مسلمان را به پیوستن به اداره پلیس تشویق خواهد کرد.

در پی انتشار این مصاحبه چارلز بوردلو رئیس پلیس اوتاوا اعلام کرد که قصد دارد حجاب را نیز به یونیفرم ماموران اداره اضافه کند.

بوردلو گفت: هرچند در موضع فعلی داشتن حجاب رسما ممنوع نیست، اما ما به دنبال شیوه‌هایی هستیم که عملا اجازه دهیم افسران پلیس حجاب اسلامی داشته باشند و  یک سیاست فرهنگی مذهبی منسجم‌تری داشته باشیم. ما البته باید مطمئن شویم حجابی که افسران پلیس زن می‌پوشند از نظر ایمنی خللی در کارشان ایجاد نکرده و مناسب شغل شان باشد.

افسر پلیس زن مسلمان در این باره گفت: من از شنیدن این خبر بسیار هیجان زده هستم و ابتدا باور نکردم.

وی افزود: امیدوارم این قانون جدید زنان مسلمان بیشتری را به ثبت نام و ورود به اداره پلیس تشویق کند. به نظرم این باعث می‌شود زنان مسلمان بیشتری برای ورود به آکادمی پلیس تشویق شوند.

بوردلو افزود: خانم شبیلی البته باید یک درخواست رسمی برای حجاب پرکند.

بوردلو مدعی شد تصمیمش برای افزودن حجاب به یونیفرم زنان مربوط به درخواست افسر پلیس مسلمان این اداره داشته و ارتباطی با قانون منع پوشیه در استان کبک در کانادا ندارد.

گفتنی است هفته گذشته، مقامات استان کبک با تصویب قانونی، داشتن پوشیه و برقع را در اماکن عمومی، ادارات دولتی، وسایل نقلیه عمومی و دیگر مراکز ممنوع ساختند. این قانون اعتراضات گسترده‌ای را در جامعه کانادا، از سوی شخصیت‌های مسلمان و غیرمسلمان برانگیخته است.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار