تاریخ انتشار :

تجارت حلال

گردهمایی با عنوان «بیداری تجارت حلال» در شهر مونتنلوپای فیلیپین

برای نخستین بار نشستی با عنوان «بیداری تجارت حلال» با حضور سهامداران، مقامات دولتی و صاحبان تجارت توسط وزارت صنعت و تجارت فیلیپین برگزار شده و شرکت کنندگان خواستار رسیدگی به وضعیت جمعیت ۱۰ میلیونی مسلمانان این کشور شدند

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  با توسعه تجارت حلال در کشور فیلیپین، روز گذشته برای نخستین بار یک گردهمایی با عنوان «بیداری تجارت حلال» در شهر مونتنلوپای فیلیپین برگزارشد. این نشست مهم با حضور تعداد زیادی از سهامداران، مقامات دولتی و صاحبان تجارت، توسط وزارت صنعت و تجارت فیلیپین با استقبال زیادی مواجه شد.

عبدالغانی ماکتومن معاون وزیر صنعت و تجارت گفت: در حال حاضر این وزارتخانه به عنوان اعتبار دهنده شرکت های صدور گواهینامه حلال عمل می‌کند.

معاون رییس بخش دفتر بازاریابی صادرات در وزارتخانه نیز گفت: تجارت حلال وسعت گسترده‌ای پیدا کرده است و سالانه رشد فزاینده ای در جهان نشان می‌دهد که انتظار می‌رود ارزش آن تا سال ۲۰۳۰ به ۵ تریلیون دلار آمریکا برسد. کشور فیلیپین به تنهایی دارای ۹٫۳ میلیون سکنه مسلمان است که نیاز به خدمات حلال دارند و ما نباید از تجارت حلال عقب بمانیم.

در این گردهمایی شرکت‌کنندگان از مقامات خواستار برطرف سازی نیازهای جمعیت نزدیک به ۱۰ میلیونی مسلمانان در فیلیپین از طریق جذب گردشگران بیشتر از سوی دنیای اسلام شدند.

در این نشست حاضران به بی‌توجهی مقامات پیشین فیلیپین به تجارت حلال در سال‌های گذشته اشاره کرده و خواستار برطرف سازی مشکلات شدند.

پروفسور لوگمن عثمان، در سخنرانی خود با عنوان «مبانی حلال و اصول اساسی» گفت: حلال برای مسلمانان تنها یک مارک تجاری نیست. بلکه تضمین کیفیت، ایمنی و بهداشت، سلامت و پاکی است.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار