تاریخ انتشار :

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،

همایش «مجتهده امین و شهیده بنت الهدی صدر» در عراق

همایش مشترک بانو مجتهده امین و شهیده بنت الهدی صدر با همکاری مؤسسه الشهدا عراق و رایزنی فرهنگی کشورمان در بغداد، برگزار می‌شود.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام جمشیدی، رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشورمان با خانم ناجحه الشمری، رئیس مؤسسه الشهدا عراق، دیدار و در خصوص برگزاری همایش بانو مجتهده امین و شهیده بنت الهدی صدر، گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام جمشیدی در این دیدار، با اشاره به وجود ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران و تحصیل بیش از ۱۰۰ هزار خواهر طلبه گفت: یکی از فرصت‌هایی که در زمینه استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه وجود دارد، موضوع مجاهدت و علم‌آموزی است که با ارائه الگوهایی عملی این موضوع صورت می‌پذیرد. بانو مجتهده امین به عنوان الگوی حوزوی و بانو شهیده بنت الهدی صدر به عنوان الگوی علم و مجاهدت، الگوهایی خوبی برای ارائه هستند.

صدیقه حجازی، مدیرکل امور زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز، با اشاره به ایجاد توسعه روابط فرهنگی میان زنان ایرانی و زنان کشورهای دیگر، بیان کرد: با توجه به وجود اشتراکات فرهنگی، دینی و همجواری، نگاهی ویژه به کشور عراق برای ارتباطات فرهنگی وجود دارد که در این مسیر ۲ بانوی برجسته چون بانو مجتهده امین و بانو شهیده بنت الهدی صدر الگوهایی خوبی برای معرفی به نسل جدید هستند.

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی کشورمان به برگزاری همایش بانو مجتهده امین و شهیده بنت الهدی صدر، اشاره کرد و گفت: باید اقدامات و فعالیت‌های این دو بانوی برجسته در ابعاد مختلف مورد تبیین قرار گیرد. برگزاری همایش علمی در این زمینه حائز اهمیت است.

ناجحه الشمری، رییس مؤسسه شهدا عراق با اشاره به گسترش روابط فرهنگی، گفت: ضروری است که زمینه‌های تبادل تجربیات به ویژه در زمینه فرهنگی با توجه به وجود مشترکات گسترده فرهنگی فراهم شود.

وی، ضمن استقبال از برگزاری این همایش مشترک میان ایران و عراق گفت: با توجه به اینکه زنان نقش مهمی در جامعه دارند معرفی چنین الگوهایی مانند بانو مجتهده امین و بنت الهدی صدر بسیار کارساز خواهد بود.

ناجحه الشمری در پایان از آمادگی مؤسسه شهدای عراق برای تشکیل کمیته مشترک اجرایی میان دو طرف خبر داد

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار