تاریخ انتشار :

انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه ایالتی میشیگان

هفته شناخت اسلام

هفته شناخت اسلام از روز گذشته با برنامه‌های مختلف و متنوع در دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا آغاز شد.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از روزنامهThe State News؛ اولین برنامه این هفته برنامه شناخت قرآن کریم بود که در آن با برگزاری نشستی رابطه قرآن با علم و ارتباط قرآن با رشته‌های مختلف بررسی شد.

MSU Sign at the Bogue Street Entrance on a August Summer day

در این نشست آیات جالبی از قرآن کریم گلچین و معنای آن برای دانشجویان توضیح و به سوالات آنان پاسخ داده شد.

هفته شناخت اسلام به همت انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه ایالتی میشیگان با هدف شناخت و درک بهتر اسلام به مدت ۶ روز برگزار شده است.

سخن از دین، عنوان برنامه امروز است که در آن موضوعات مختلف از شادی تا محیط زیست از منظر اسلام مورد بحث قرار می‌گیرد. در حین برنامه نیز غذاهای محلی مسلمانان سومالیایی سرو خواهد شد.

فردا برنامه‌ای برای شناخت بیشتر مسلمانان روهینگیا و کمک به آن‌ها برگزار خواهد شد.

سلمان پرویز، عضو انجمن دانشجویان مسلمان میشیگان می‌گوید: تصور مردم از مسلمانان، عرب‌زبان‌ها و افراد تیره‌پوست است که طبیعتاً بسیاری از مسلمانان در این طبقه‌بندی نمی‌گنجند. ما از سال گذشته سلسله برنامه‌هایی به نام «مسلمانان فراموش شده» آغاز کرده‌ایم که برنامه شناخت مسلمانان روهینگیا نیز در این قالب جای می‌گیرد.

روز پنج‌شنبه نیز برنامه‌ای با عنوان «داعش، جهاد و قوانین اسلامی» برگزار خواهد شد که در آن چگونگی چرخاندن و عوض کردن قوانین اسلامی توسط داعش با حضور اساتید دانشگاهی بررسی می‌شود.

آشنایی با نماز مسلمانان و برپایی نماز جمعه نیز برنامه بعدی هفته شناخت اسلام دانشگاه میشیگان خواهد بود

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار