تاریخ انتشار :

شهر کاسپر در ایالت وایومنیگ آمریکا

برگزاری نشست میان ادیانی «آشنایی با اسلام»

جامعه مسلمانان شهر کاسپر در ایالت وایومینگ آمریکا، با همکاری انجمن کلیساهای این ایالت نشستی در مرکز پزشکی وایومینگ با عنوان «آشنایی با مسلمانان» برگزار کرده که در آن سخنرانی‌ها و بحث آزادی در خصوص مباحث دینی برگزار گردید

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از trib، نشست میان ادیانی «آشنایی با اسلام»  توسط جامعه مسلمانان شهر کاسپر در ایالت وایومنیگ آمریکا با همکاری انجمن کلیساهای این ایالت در مرکز پزشکی وایومینگ برگزار شد.

در رویداد، در کنار سخنرانی اساتید و علمای دینی، بحث آزادی نیز میان شرکت‌کنندگان، سخنرانان و برگزارکنندگان برگزار شد.

در این نشست اعضای متنوعی از جامعه از جمله مسلمانان، مسیحیان، کشیشان و مردم عامه نیز حضور داشتند. این گفتمان بخشی از فعالیت‌های انجمن کلیساها با عنوان «همسایه خود را دوست بدارید» بود.

داگ گودوین یکی از سرپرستان انجمن کلیساهای وایومینگ در این باره به حضار گفت: بخشی از نگرانی‌های ما به عنوان کسی که باید دوستار همسایه باشد، شناخت همسایه است. و برای اینکه شناخت خوبی از همسایگان‌مان داشته باشیم باید دین و  اعتقاد مذهبی آنان را نیز بشناسیم.

محمد صالح از سخنرانان مسلمان در این نشست در مصاحبه به خبرنگاران گفت: هدف اصلی ما این است که درک درستی از دین اسلام ارائه دهیم. هدف این است که پا را فراتر از مدارای دینی گذاشته و به درک و پذیرش برسیم.

وی که مدیر بازنشسته بخش فناوری در دانشکده بوده و کلاس‌های فلسفه و تاریخ اسلام نیز تدریس می‌کرده می‌گوید: من تغییرات را در مردم احساس می‌کنم و معتقدم که رابطه نزدیک شخصی من با مردم سپس ایجاد اثر مثبت شده است.

سخنان صالح بحث‌های پایه‌ای و اساسی مرتبط با اسلام را پوشش داد. وی سپس از مردم دعوت کرد سئوالات‌شان را درباره اسلام بپرسند و در ادامه به پرسش‌هایی که مردم در طی سال‌ها درباره اسلام داشتند پاسخ داد.

وی در ادامه گفت: ۶۰% مردم آمریکا حداقل اطلاعات را درباره اسلام دارند. بیشتر مردم برخورد رو در رو با مسلمانان ندارند. در حالی که در ایالت وایومینگ تقریبا ۲۰۰-۴۰۰ مسلمان زندگی می‌کنند.

 منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار