تاریخ انتشار :

ساسکتون کانادا

کارگاه آموزشی با هدف مقابله با اسلام‌هراسی در رسانه‌ها

انجمن اسلامی شهر «ساسکتون» در استان «ساسکچوان» کانادا این هفته میزبان یک کارگاه آموزشی با هدف مقابله با اسلام‌هراسی در رسانه‌ها بود.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از شبکه خبری «CBC News»، در این کارگاه آموزشی تلاش شد تا به جامعه مسلمانان و همینطور غیرمسلمانان و اصحاب رسانه‌ها آموزش‌هایی داده شود تا مصادیق منفی‌نمایی علیه مسلمانان و اسلام‌هراسی در رسانه‌های جریان اصلی را بشناسند و با آن مقابله کنند.

این کارگاه آموزشی توسط شورای ملی مسلمانان کانادا و به میزبانی انجمن اسلامی ساسکتون برگزار شد.

«حنان البردوح»، از اعضای این انجمن، در سخنان خود به نمونه‌هایی اشاره کرد که دین شخصی که خلافی را مرتکب شده، در رسانه‌ها مورد تأکید قرار می‌گیرد و به این ترتیب جوی منفی علیه آن دین و پیروانش ایجاد می‌شود.

وی افزود: آنچه رسانه‌ها می‌گویند این است که این اتفاق افتاده است؛ اما توجه داشته باشید که مسلمانان این کارها را می‌کنند.

البردوح ادامه داد: توصیه من این است که اسم فرد خاطی را ببرید؛ اما به دین اشاره نکنید و اگر می‌خواهید به دین اشاره کنید، برای همه خاطیانی که در گزارش‌هایتان معرفی می‌کنید، این کار را انجام دهید.

در این کارگاه چند سخنران در مورد اسلام‌هراسی در رسانه‌ها صحبت کردند.

«پات نستباکن»، معلم زبان انگلیسی یک مدرسه دولتی در ساسکتون یکی از شرکت‌کنندگان در این کارگاه آموزشی بود.

وی گفت: در این برنامه شرکت کردم تا در مورد فرهنگ برخی از دانش‌آموزانم بیشتر بدانم. هرچه بیشتر بدانم و بفهمم، بهتر می‌توانم با دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان کار کنم

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار