تاریخ انتشار :

مریم(نیکیتا) رهیافته سرخ پوست آمریکایی:

شاهزاده های مشکی پوش

من نیکیتا، بومی امریکا هستم و در سال ٢٠١۴ مسلمان شدم و نام مریم را برای خود برگزیدم. پس از پانزده سال زندگی رقت انگیز در خانواده ای ملحد تصمیم به خاتمه ی زندگی خود گرفتم که خدارو شاکرم محقق نشد

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) گروه ترجمه سایت رهیافتگان-مترجم مهرسا درخشان/مصاحبه عطیه انصاری

مصاحبه ی اختصاصی توسط سرکارخانم انصاری با مریم، خانم تازه مسلمان شده ساکن ایالات متحده. نیکیتا، شهروند بومی امریکا و سرخپوست است که در خانواده ای ملحد متولد شده و درسن بیست و پنج سالگی به مذهب مسیحیت گروید اماهمواره در ستیز با مساله الوهیت حضرت مسیح بود. پس از سالها تفحص در مورد ادیان دیگر، سرانجام به دین اسلام معرفی شد و درتاریخ ٢٠١۴/٩/٢٧مسلمان شد و نام مریم را برای خود برگزید.  سایت رهیافته وابسته به انجمن شهید ادواردو انیلی، شما را به سفری اختصاصی به زندگی خواهرمان مریم دعوت میکند.

من نیکیتا، بومی امریکا هستم و در سال ٢٠١۴ مسلمان شدم و نام مریم را برای خود برگزیدم. پس از پانزده سال زندگی رقت انگیز در خانواده ای ملحد تصمیم به خاتمه ی زندگی خود گرفتم که خدارو شاکرم محقق نشد. مدتی بعد، به دین مسیحیت روی اوردم البته در جدال با درک اینکه چطور خداوند متعال میتوانست فرزند پسری داشته باشد ویا مسیح رحمت الله علیه، با این باور که فرزند خدا بود، چگونه میتوانست بخورد و بنوشد. ازاینرو به تحقیق در جستجوی حقیقت در ادیان دیگر پرداختم. چندین سال بعد در صفحه ی اجتماعی فیسبوک با خواهری سنی اشنا شدم که دین اسلام را به من معرفی کردند. ایت الکرسی به همه ی سوالاتی که مدتها ذهن مرا به خود مشغول کرده بودند، پاسخ داد. اما سال گذشته، به علت عدم دسترسی دائمی به اینترنت جهت کسب اطلاعات و شناخت دینم و نبود مسجد در مجاورت محل زندگیم، بر ان شدم که دین خود راترک کنم زیرا کمتر احساس مسلمان بودن میکردم.

از خداوند عاجزانه درخواست روشنی راهم را میکردم تا اینکه به گریه هایم پاسخ داده شد و خواهری شیعه پیامی فرستاد و تعدادی کتاب برای خودم و داستانهای کوتاه برای فرزندانم ارسال نمود. با مطالعه انها با وجود تنها مسلمان شهر، احساس تنهایی و یا بودن در تاریکی نمیکردم. از ان پس تا کنون در حال یادگیری هستم و برای داشتن ان کتابها بسیار شاکرم زیرا انها پاسخ خواهش های من برای هدایتم هستند.

چه چیزی باعث شد که به دین اسلام متمایل شوید؟

این موضوع برمیگردد به زمانی که دختربچه ای ده یا یازده ساله بودم و پدر و مادربزرگم با وجود عدم تمکن مالی از من نگهداری میکردند. روزی، نامه ای از مدرسه به منزلمان ارسال شد مبنی بر اینکه از نحوه ی پوشش من و نداشتن ظاهر اراسته اظهار نگرانی کرده بودند. به همین جهت همراه مادربزرگم به فروشگاهی که اجناس ارزان قیمت داشت رفتیم. انجا بود که دو خانم با عباهای تماما مشکی در هماهنگی با نقابهایشان که در نور میدرخشیدند را با دستکشهایی که طرح گلی روی انها نقش بسته بود را دیدم. گویا به ملاقات ملکه ای میرفتند. یکی از ان بانوان شروع به صحبت با مادربزرگم که در حال گریستن بود کرد و دیگری از من سوال کرد که چه نوع لباسی را میپسندم و از شنیدن پاسخ من بسیار متعجب شد( پیراهن بلند با استینهای بلند و کفش های مشکی). باورنمیکردم که این شاهزاده ها با دختری هم صحبت شده اند که ستاره ی اقبالش سالهاست کم نور شده است.چیزی در دلم میگفت که دوست دارم شبیهه انها باشم. در محل کارم، همکارم میگفت که اسلام شبیهه دین مسیحیت است که البته در ان حضرت مسیح فرزند خدا محسوب نمی شود.

شهریور ٢٠١۴، در فیسبوک در گروهی با عنوان خواهران سر پوشیده ی مذاهب عضو شدم و مطالب به اشتراک گذاشته شده را مطالعه میکردم، روزی به خودم جرات دادم و از یکی از خواهران سوالاتی رو کردم که سالها وجودم را میسوزاند. ایشان پاسخ پیامم راداد و در خلال تبادل نظرات، معرفی ایت الکرسی هدیه ای بود که در جستجوی ان بودم. درک اینکه خداوند متعال نیاز به استراحت و خوراک ندارد، در همه حال مراقب من است و میتوانم خوشحال باشم، من را به سمت حقیقت سوق داد.

چرا مذهب شیعه را برگزیدید؟

شیعه، تنها راه هدایت من تا کنون بوده است. همانطور که قبلا هم گفتم، به دلیل عدم دسترسی مداوم به اینترنت و دور بودن مسجد از محل سکونتم، در صدد ترک اسلام بودم و ملتمسانه از پروردگار درخواست چراغی برای روشنی راهم میکردم. با مطالعه ی کتابهایی که ان خواهر شیعه برایمان فرستاد بیشتر اسلام را درک کردم. اسلام عادل است و شبیه دولت فعلی کشورم، ظالم نیست.ساده زیستی، رسیدگی به افراد نیازمند و رضای خداوند، همچنان در حال مطالعه ی سیره ی امامان هستم. بدون شک، مذهب شیعه حقیقی ترین است. نظر شما درمورد قیام امام حسین علیه السلام، پس از خواندن واقعه ی کربلا چیست؟ در کتابها اینطور توضیح داده شده که پس از رحلت پیامبر اکرم صل الله، نبردی بین مسلمانان شیعه و خلفا بر اینکه چه کسی مسلمانان را رهبری کند، صورت گرفت. در حال مطالعه ی احوالات چهارده معصوم هستم،  اطلاعات اندکی دارم و پاسخ مناسبی ندارم.

نحوه ی برخورد مردم، اقوام و دوستان پس از مسلمان شدن چگونه بود؟

چندان خوب نبود، بسیاری از دوستانم را ازدست دادم، برخی اقوام قطع ارتباط نمودند وعده ای هم اصرار داشتن که ان را پنهان کنم. افراد زیادی توسط رسانه ها شستسوی مغزی شدند و برخی هم ظرفیت یافتن چهره ی واقعی اسلام را ندارند.

به نظر شما زیباترین ایه ی قران کدام است و چرا؟

این آیه که در هرسختی، اسانیست. اهمیتی ندارد مسائل تا چه حد دشوار هستند، به خداوند پناه ببر که پس از هر دشواری، ارامش است.

وقتی برای بار نخست شروع به خواندن نماز کردی، چه احساسی داشتی؟ پنج وعده نماز خواندن درروز، مشکل نبود؟

خدارا شکر میکنم که همچنان در حال یادگیری هستم، اما به دلیل داشتن سردردهای میگرنی، حفظ برایم کمی سخت است. البته عبادت و خواندن قرآن با وجود تادیب نفس و نیاز به همراهی خالق. آسان است.

بنیان خانواده در دین مسیحیت و دین اسلام را چگونه ارزیابی میکنید؟

توضیح این مطلب چندان ساده نیست. در خانواده ای پرورش یافتم که بسیار کار میکردند، از این رو تصمیم گرفتم که پس از ازدواج، مادری خانه دار شوم و از فرزندانم نگهداری کنم.نگرش اینکه، مرد خانواده نقش نان اورو مادرخانواده نقش مراقبت و حمایت از فرزندان را داشته باشد برای خانواده ام عجیب به نظر میرسید زیرا کاملا مخالف شیوه ی زندگی ملحدان است. اسلام آموزه های متعددی جهت تادیب نفس می اموزذ با علم اینکه از سمت خالق خویش هدایت میشوی و حقایق علمی فراوانی در قران یافت میشود.

نظر شما درمورد حجاب چیست وایا پوشش اسلامی تاثیری روی زندگی شخصی شما گذاشت؟ ایا فکر میکنید که حجاب مختص خانمهاست؟

از زمان کودکی و قبل از حجاب اسلامی، روسری شبیه عبای مخصوص مسیحیان به سر میکردم از دوره ی دولت آقای ترامپ، این پوشش در ادارات نیز کمی مشکل شده است. در فروشگاهها مردم به عنوان مسلمان کثیف خطابم میکردند و وقتی چشمان آبی یک بومی امریکایی را زیر نقاب مشاهده میکردند، بسیار شگفت زده میشدند. مردم نیاز به آموزش دارند و این موضوع بسیار غم انگیز است.اطلاعی ندارم که ایا حجاب تنها مختص خانمهاست یا خیراما مشتاق هستم بیشتر بدانم.  البته پوشش های گوناگونی روی سر اقایان دیده ام. پسرم بسیار علاقه مند است که بداند در صورت نیاز، چه نوع پوششی بایستی داشته باشد.

نشر اسلام در کشور شما چگونه است؟

مسلمانان زیادی خصوصا بومیان امریکا، در شهرهای بزرگ وجود دارد. اما در شهرهای کم جمعیت تر،برخورد شایسته ای با مسلمانان نمیشود.

چند جمله از زیبایی اسلام، صلح و ارامشی که در آن یافته اید، بفرمایید؟

اسلام آنقدر مطالب زیبا و شگفت انگیزی دارد که نمیدانم از کجا بگویم. جالب ترین آنها  اسامی خداوند مهربان است که هرکدام بیانگر یکی از خصوصیات بارز ایشان است. با اینکه، قران مجید، هزار و چهارصد سال پیش نوشته شده، حاوی پاسخ های بسیار مناسبی برای زندگی روزمره و حتی نسل های اینده دارد. اسلام اموزه های فراوانی در تادیب نفس دارد. تمامی مخلوقات توسط خالق هدایت میشوند. همه ی انها من را به وجد می اورد. و آرامش بخش ترین آنها، ایت الکرسی است، خداوند بی نیاز مطلق است و از مراقبت از بندگان و مخلوقاتش خسته نمیشود. او به ما نیازی ندارد، اما ما همواره نیازمند او هستیم و تمام انچه که بایستی انجام دهیم، همزیستی مسالمت آمیز با مخلوقات، ساده زیستی و عبادت در پنج وعده است. کسی که خداوند را در همه چیز میابد، بی وقفه در حال عبادت او، انجام اعمالش خواهد بود انشالله و قطعا پاداش داده خواهدشد. مهم ترین آنها، کتاب راهنما،هدفمند بودن زندگی، باارزش بودن مخلوقات و حمایت خداوند از انهاست. هر مخلوقی، دلیلی برای زنده بودن دارد و هدف نهایی، صلح و شادی در بهشت برین با خالق هستی، خدای توانایمان است.زنان، بارزترین صدا و برجسته ترین نقش  در ترویج اسلام را خواهند داشت چنانچه آن را علی و رغم چالش های پیش رو، آن طور که هست نشان دهند.

آیا مطلبی هست که تمایل به عنوان کردن ان داشته باشید؟

مردم بایستی بیشتر در همه ی موارد به خصوص دین به یادگیری بیشتری بپردازند. مادربزرگم همیشه میگفت؛ فقط یک احمق، دهانش را در مورد چیزی که از آن اطلاعاتی ندارد، باز میکند. با سپاس از اختصاص دادن وقتتان به ما. خداوند شما رو مورد عنایت قرار دهند و محکم و استوار در این مسیر همواره حامی شما باشند.

گروه ترجمه سایت رهیافتگان-مترجم مهرسا درخشان/مصاحبه عطیه انصاری

 

 

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار