تاریخ انتشار :

گردشگری حلال

رستورانهای شهر اوساکا غذای سنتی ژاپنی را به صورت حلال تدارک می‌بینند

درحالی گردشگران خارجی به ویژه مسلمانان به ژاپن سر می‌زنند، تاکنون حداقل ۲ رستوران و غذاخوری معروف شهر گردشگری اوساکا غذاهای سنتی ژاپنی را به صورت حلال تهیه می‌کنند تا گردشگران مسلمان بتوانند طعم آشپزی ژاپنی را بچشند.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از ژاپن نیوز، در پی افزایش گردشگران خارجی به ویژه مسلمانان به ژاپن، حداقل ۲ رستوران‌ و غذاخوری‌ معروف شهر گردشگری اوساکا در ناحیه کانسای ژاپن،  غذاهای محلی ژاپنی غذاهای مرسوم و سنتی کشورشان را به صورت حلال تهیه می‌کنند.

در گذشته مسلمانان در اوساکا غذای اسلامی را به سختی پیدا می‌کردند، اما در ۲ سال اخیر مکان‌هایی در این شهر تاسیس شده که به سرو غذاهای اسلامی می‌پردازند.

در یک رستوران ژاپنی به نام ماتسوری در بخش فوکوشیما سرو غذاهای حلال سبب افزایش ۲۰ برابری مشتریان شده است. بولز در نانیوا غذاخوری مشابهی است که غذای اسلامی سرو می‌کنند. این رستوران‌ها هر چند هنوز مجوز رسمی ندارند اما با استخدام کارکنان مسلمان سعی داشته‌اند از طریقت حلال پیروی کنند.

آجیتیتوچو یک رستوران ژاپنی دیگر در منطقه نیشی در اوساکا نیز به زودی قرار است غذای سنتی اسلامی را به صورت حلال ارائه دهد.

یوشینوری سانو، آشپز رستوران که سعی دارد طعم غذاهای سنتی ژاپنی را حفظ کرده و در عین حال غذاهای حلال به مردم ارائه دهد می‌گوید: این کار را آغاز کردیم زیرا می‌خواستیم گردشگران مسلمان از طعم دست‌پخت و آشپزی ژاپنی لذت ببرند. من امیدوارم رستوران‌های مشابهی در نقاط مختلف تاسیس شوند.

درحالی که تهیه غذای حلال برای مردم ژاپن که با طرز آشپزی اسلامی عادت و آشنایی ندارند کار دشواری است اما غذاپز‌های شهر اوساکا برای جلب توجه گردشگران به این مهم همت گماشته‌اند.

این رستوران‌ها از مواد مشتق کننده گیاهی و سس‌ها به جای گوشت استفاده کرده و مواد به کار برده در غذاهایشان را به محصولات دریایی محدود می‌سازند.

گفتنی است براساس آمار سازمان گردشگری ژاپن، تعداد گردشگران خارجی که به ژاپن سفر می‌کنند، در سال ۲۰۱۶ به ۲۴ میلیون رسیده است.

براساس اطلاعات کنوانسیون دفتر و گردشگری اوساکا نیز تعداد گردشگران از کشورهای مالزی و اندونزی که بخش بزرگی از آنان را مسلمان تشکیل می‌دهند،  در ۲،۰۱۶ نسبت به سال ۲۰۱۴ به میزان ۲ برابر افزایش یافته و به ۳۱۴ هزار نفر رسیده است.

 منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار