تاریخ انتشار :

سایت فلق رایانه 

کتاب «فضای مجازی از دیدگاه آیات و روایات»

کتاب «فضای مجازی از دیدگاه آیات و روایات» با نگاهی علمی و دینی به مقوله فضای مجازی منتشر شد

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) کتاب «فضای مجازی از دیدگاه آیات و روایات» نوشته حجت‌الاسلام  سیدتقی حسینی، با نگاهی علمی و دینی به مقوله فضای مجازی و محاسن و آسیب‌ها و آینده این فضا توسط انتشارات سیمای فلق اصفهان منتشر شد.

این کتاب در ۱۷۱ صفحه در سه بخش و هشت فصل توسط انتشارات سیمای فلق منتشر شده است که شامل سرفصل‌هایی همچون مفاهیم و کلیات، عوامل افزایش‌دهنده آسیب‌های اجتماعی در فضای مجازی، موانع و راه‌کارها، مفهوم‌شناسی، عوامل اخلاقی و آسیب‌های اجتماعی، عوامل اعتقادی و آسیب‌های اجتماعی، عوامل سیاسی و آسیب‌های اجتماعی، عوامل اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی، موانع و تهدیدات، راهکارهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.
 

 

در بخشی از کتاب آمده است:

فضای مجازی یکی از پدیده‌های نوظهور در مناسبات اجتماعی می‌باشد؛ فرصت‌ها و تهدیدهای حاصله و همچنین برخورداری از جذابیت و سهل‌الوصول بودن باعث شده است که شاهد تأثیرات فوق‌العاده این فضا بر روابط اجتماعی و شکل‌دهی نوعی سبک‌ زندگی جدید باشیم. وجود چنین اهمیتی ما را بر آن داشت تا عنوانی تحت علل افزایش آسیب‌های اجتماعی ناشی از فضاهای مجازی، راهکارهای مقابله‌ای با تکیه بر آیات و روایات را فراروی خویش قرار دهیم. این سؤال بدان جهت مطرح شد که معلوم شود دلایل آیه‌ای و روایی افزایش آسیب‌های اجتماعی ناشی از این فضا کدام است و چگونه می‌توان به مقابله با آن پرداخت. به منظور پاسخگویی به این سؤال ما با تکیه بر روش توصیفی، تحلیلی مبتنی بر مطالعات کتابخانه‌ای و انتخاب روش کیفی در تجزیه و تحلیل داده‌ها به پاسخگویی سوال فوق پرداخته‌ایم. با رجوع به منابع معتبر فقهی به ویژه آیات و روایات تلاش می‌کنیم تا مهم‌ترین علل افزایش آسیب‌های اجتماعی را در فضای مجازی کشف و شناسایی کنیم. همچنان که یافتن راهکارهای مقابله‌ای نیز در نگاه ما به طور جدی مدنظر بوده است.

این کتاب به قیمت ۱۰ هزار تومان توسط انتشارات سیمای فلق اصفهان منتشر شده و کاربران برای دریافت این کتاب می‌توانند به طریق سایت فلق رایانه مراجعه کنند

منبع: تسنیم-جام نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار