تاریخ انتشار :

استاد مسلمان اهل ایالت آریزونا

تأسیس مرکز مطالعات اسلامی «بیان» ، آموزش اسلام به صورت آکادمیک

جهاد ترک، استاد مسلمان اهل ایالت آریزونای آمریکا با تأسیس یک مدرسه مطالعات اسلامی، آموزش اسلام به صورت آکادمیک در آمریکا را شغل تمام وقت خود کرده است.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از پایگاه خبری «ABC News»، جهاد ترک هنگام بزرگ‌شدن در ایالت آریزونا در دهه ۱۹۷۰، به عنوان یک مسلمان فلسطینی ـ آمریکایی احساس تنهایی می‌کرد.

وی می‌گوید: آن زمان تنوع دینی و فرهنگی زیادی نبود و مردم یا سیاه، یا سفید یا مکزیکی بودند به همین خاطر فکر می‌کردند که من مکزیکی هستم.

جهاد ترک گفت: در مدرسه مرا «جی» صدا می‌کردند و مشکلی نداشتم تا اینکه یک روز پدرم در یکی از مسابقات فوتبال ما شرکت کرد و تلاش کرد که دیگران را متوجه کند که مرا جهاد صدا کنند.

وی افزود: وقتی به پدرم اعتراض کردم به من گفت که جهاد نام بسیار خوبی است و دلیلی برای انتخاب آن داشته است. جهاد به معنی مبارزه برای کار خوب است. شاید برای مردم آشنا نباشد؛ اما می‌ارزد که برای آن تلاش کنی.

چند دهه بعد، جهاد که سال‌ها به مطالعه اسلام پرداخته، اقدام به آموزش اسلام به مردم می‌کند. ابتدا این کار را در خانه انجام می‌دهد؛ اما بعد با دیدن کمبود مراکز آموزش عالی برای مطالعات اسلامی اقدام به تأسیس مرکز مطالعات اسلامی «بیان» می‌کند.

وی می‌گوید: جوانان برای تحصیل در رشته مطالعات اسلامی باید به دیگر کشورهای اسلامی مانند عربستان، مالزی و پاکستان می‌رفتند. نسخه‌ای از دین که در آنجا دریافت می‌کردند دارای تفاوت‌هایی بود و بعضاً با متن زندگی آنان تطابق نداشت.

امروز جهاد ترک با راه‌اندازی مرکز آموزش عالی در آریزونا، به جوانانی که جویای تحصیل در رشته مطالعات اسلامی هستند کمک می‌کند.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار