تاریخ انتشار :

نتایج تحقیقات جدید «کمیسیون تحرک اجتماعی» در انگلیس

اسلام هراسی،نژادپرستی و تبعیض از مهمترین چالش های مسلمانان در محل کار

تحقیقات جدید نشان می دهد که اسلام هراسی و تبعیض نژادی از موانع اصلی بر سر راه موفقیت مسلمانان انگلیس در محیط های کاری است.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از «گاردین»،نتایج تحقیقات جدید «کمیسیون تحرک اجتماعی» در انگلیس با ارائه تصویری از آینده نگران کننده برای جوانان مسلمان در این کشور نشان می دهد که اعضای جامعه اسلامی انگلیس از موفقیت کمتری در محل کار خود برخوردار هستند.

اسلام هراسی،نژادپرستی و تبعیض از جمله چالش هایی است که مسلمانان در محل کار خود با آن مواجه هستند و همین موجب موفقیت کمتر آنها در محیط کار است.

آلن میلبورن رییس «کمیسیون تحرک اجتماعی» در این باره می گوید:متاسفانه امروز برای بسیاری از جوانان مسلمان در انگلیس ،تعهدی در قبال تضمین امنیت آنها در محیط کار وجود ندارد .

تحقیقات این گروه نشان می دهد که تنها ۶ درصد از مسلمانان می توانند وارد مشاغل حرفه ای شوند،در حالی که این آمار برای کل جمعیتی که در انگلیس و ولز زندگی سمی کنند،۱۰ درصد است.

همچنین بر اساس این تحقیقات،۱۹.۸ درصد مسلمانان در سنین ۱۶ تا ۷۴ سال در مشاغل تمام وقت،مشغول به کار هستند.

این آمار در خصوص جامعه انگلیس به استثنای مسلمانان،۳۴٫۹ درصد است.

میلبورن همچنین هشدار داد که این گزارش ترسیم کننده تصویر نگران کننده ای از چالش های پیش روی جوانان مسلمان در انگلیس است.

وی افزود:جوانان مسلمان،تبعیض در سیستم آموزشی و بازار کار را از جمله مهم ترین موانع بر سر راه خود می دانند.

رییس «کمیسیون تحرک اجتماعی» همچنین گفت:زنان جوان مسلمان هم با چالش های خاصی برای حفظ هویت خود در حالی که به دنبال موفقیت در جامعه مدرن انگلیس هستند،مواجه اند.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار