تاریخ انتشار :

ژاپن

تدریس شخصیت‌شناسی امام علی(علیه السلام) در مقطع دبیرستان در مدارس ژاپن

یک روزنامه‌نگار ژاپنی از تدریس شخصیت‌شناسی امام علی‌(ع) در واحد درسی «تاریخ جهان» در مدارس ژاپن خبر داد.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان علوی؛ «اوچی شانتومی»، روزنامه‌نگار ژاپنی در گفت‌وگوی اختصاصی با مرکز اطلاع‌رسانی آستان امام علی(ع) در این باره گفت: «بسیار برای من باعث سعادت و افتخارت است که توانستم مراسم عید غدیر امسال در بارگاه مطهر امام علی{ع} به‌عنوان یکی از مقدس‌ترین مراقد عراق را به صورت خبری و تصویری پوشش دهم».
وی با اشاره به این که پیش از این مطالعاتی درباره شخصیت انسانی ـ اسلامی امام علی{ع} داشته است، گفت: در مقطع دبیرستان در ژاپن یک واحد درسی با نام «تاریخ جهان» وجود دارد که شخصیت انسانی امام علی{ع} در این واحد درسی تدریس می‌شود.
این روزنامه‌نگار ژاپنی در ادامه افزود: تعداد زیاد نمازگزاران و زائران در صحن‌ها و بخش‌های مختلف این مرقد مقدس که مراسم عبادی خود را با خشوع، امنیت و صداقت در اعتقادات و احساسات انجام می‌دهند، مرا شگفت‌زده کرد.

اوچی شانتومی در پایان ضمن افتخار مجدد به خاطر پوشش خبری و تصویری مراسم عید غدیر امسال در مرقد مطهر امام علی (ع) در نجف اشرف، از مهمان‌نوازی و استقبال گرم بخش اطلاع‌رسانی و روابط عمومی و کادر میدانی آستان مقدس علوی تقدیر کرد و همکاری و ارتباط مستمر مرکز اطلاع‌رسانی آستان مقدس علوی با رسانه‌های ژاپنی را خواستار شد

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار