تاریخ انتشار :

زیمبابوه

برگزاری دوره اسلام‌شناسی در زیمبابوه

رایزنی فرهنگی کشورمان در زیمبابوه و مؤسسه بین‌المللی مطالعات اسلامی قم، سومین دوره اسلام‌شناسی را در شهر حراره برگزار کردند.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت رایزنی فرهنگی ایران در زیمبابوه و با همکاری مؤسسه بین‌المللی مطالعات اسلامی قم، سومین دوره اسلام‌شناسی بر اساس کتاب Islamic belief system و به منظور رفع نیاز مسلمانان زیمبابوه، به مدت سه هفته در مرکز اسلامی فاطمه زهرا(س) شهر حراره (پایتخت) برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی مختاریان، مدرس اعزامی از سوی مؤسسه بین‌المللی مطالعات اسلامی قم، پس از حضور در زیمبابوه و پس از برگزاری چندین جلسه با محسن شجاع‌خانی، رایزن فرهنگی کشورمان و حجت‌الاسلام علی مهدوی، روحانی اعزامی از سوی مرکز بین‌المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این دوره را برگزار کرد.
سومین دوره اسلام‌شناسی با ارائه دروس جهان‌شناسی، خداشناسی (بحث اثبات خدا و صفات الهی)، تاریخ زندگی پیامبر اکرم(ص)، تهذیب نفس، اخلاق فردی، تقویم اسلامی و احکام برگزار شد.
با پایان یافتن کلاس‌های این دوره، مراسم اختتامیه دیروز،۲۷ مرداد در سالن اجتماعات مسجد آل محمد شهر حراره، برگزار شد.
در این مراسم که با حضور شجاع‌خانی، رایزنی فرهنگی ایران در زیمبابوه، حجت‌الاسلام مهدوی، روحانی اعزامی از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، شیخ جولا، مسئول مرکز اسلامی امام خمینی(ره) شهر کادوما، شیخ عبدالله مکوینجا، مدیر مرکز اسلامی فاطمه زهرا (س)، هاجر مکوینجا، مسئول مؤسسه زنان فاطمه زهرا(س) و شرکت‌کنندگان در دوره برگزار شد، نفرات برتر دوره جوایزی دریافت کردند.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار