تاریخ انتشار :

انتشار دوکتاب با محوریت موضوع عید غدیر توسط انتشارات کتاب جمکران،

کتاب «زیباترین جشن» و «زیباترین عید»

دو کتاب «زیباترین جشن» و «زیباترین عید» با محوریت موضوع عید غدیر توسط انتشارات کتاب مسجد مقدس جمکران، منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، دو کتاب «زیباترین جشن» و «زیباترین عید» نوشته سیدمحمد مهاجرانی، با محوریت موضوع عید غدیر توسط انتشارات کتاب جمکران، منتشر و راهی بازار نشر شدند.

واقعه غدیر بنابر باور شیعیان از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن، پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) هنگام بازگشت از حجه الوداع در ۱۸ ذی‌الحجه سال دهم قمری در مکانی به نام غدیر خم، حضرت علی(علیه السلام) را ولی و جانشین خود معرفی کردند و حاضران که بزرگان صحابه نیز در میان‌شان بودند در آنجا با امیرالمومنین امام علی (علیه السلام) بیعت کردند.

معصومان(علیهم السلام) به حدیث غدیر استناد کرده‌اند و شاعران بسیاری ـ از دوران امیرالمومنین امام علی(علیه السلام) تا به امروز ـ درباره آن شعر سروده‌اند. از مهم‌ترین آثار درباره این واقعه و حدیث غدیر، کتاب «الغدیر فی الکتاب و السنه و الادب» از علامه امینی است. پیامبر(صلی الله علیه و آله) و دیگر معصومان این روز را عید خوانده‌اند و مسلمانان، به‌ویژه شیعیان این روز را جشن می‌گیرند.

درباره تعداد افراد حاضر در غدیر خم اختلاف نظر است. تعداد حاضران را ده هزار نفر، ۱۲ هزار نفر، ۱۷ هزار نفر، ۷۰ هزار نفر گفته‌اند. اما هر چه که بوده مسلماً تعداد بسیار زیادی از حاضران واقعه غدیر کودکان و بچه‌ها بوده‌اند. بچه‌هایی که خودشان بعداً از راویان واقعه غدیر شدند و علاوه بر بزرگسالان این واقعه را به همه معرفی کرده‌اند.​

کتاب «زیباترین عید»، روایت کودکان از واقعه غدیر است که در تمام مراحل حج و آماده‌سازی واقعه غدیر حاضر بوده‌اند و اتفاقات بازه زمانی معرفی حضرت امیرالمومنین(علیه السلام) به عنوان جانشین رسول خدا(صلی الله و علیه و آله) را بازگو کرده‌آند. مسلمانان و به خصوص شیعه همواره روز غدیر را یکی از عیدهای بزرگ می‌دانند و این روز در میان ایشان به عید غدیر معروف و مشهور است.

کتاب «زیباترین جشن»، روایت حضور بچه‌ها در جشن‌های عید غدیر و فعالیت‌های آن‌هاست که هر ساله یاد غدیر را زنده نگه می‌دارند و با توجه به سن شان از معارف بیشتری نسبت به قبل برخوردار می‌شوند.

انتشارات کتاب مسجد مقدس جمکران دو کتاب «زیباترین جشن» و «زیباترین عید» را درباره این رویداد تاریخی در قالب یک مجلد جلد منتشر کرده است. به این ترتیب، مخاطب هم روایت کودکان حاضر در واقعه غدیر را می‌خواند و هم با فعالیت بچه‌های امروزی برای برپایی جشن‌های غدیر آشنا می‌شود.

تصویرسازی این کتاب ها توسط مژگان طائی نیا و وجیهه گلمزاری انجام شده است.

مجموعه تک جلدی مذکور با ۴۸ صفحه، شمارگان ۳ هزار نسخه و قیمت ۱۲ هزار تومان منتشر شده است.

گفتنی است، علاقمندان برای تهیه این کتاب می توانند به کتاب فروشی های مسجد مقدس جمکران و یا مجتمع ناشران استان قم مراجعه کنند.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار