تاریخ انتشار :

آستان مقدس عباسی

نرم‌افزاری عربی برای پاسخگویی به شبهات در ارتباط با اهل بیت

مرکز پژوهش‌های دیجیتال حوزوی «تراث الأنبیاء» وابسته به آستان مقدس عباسی، به تازگی نرم‌افزاری عربی را تولید کرده که دربردارنده ۱۶ هزار منبع در حوزه مسائل اعتقادی و پاسخگویی به شبهات در ارتباط با اهل بیت(ع) است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )   به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی «alhikmeh.org»، این نرم‌افزار در مرحله نخست قابلیت نصب روی گوش‌های هوشمند با سیستم عامل اندروید را دارد و در آینده صاحبان گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل «آی‌ اُ اِس» نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.


«شیخ حسن الترابی»، مدیر مرکز پژوهش‌های دیجیتال حوزوی «تراث الأنبیاء: میراث انبیا» با اعلام این خبر گفت: این نرم‌افزار دربردارنده ۱۶ هزار منبع برای پاسخگویی به شبهات در ارتباط با اهل‌بیت(ع) بوده و استدلال‌های آن برگرفته از دو مکتب اهل بیت(ع) و اهل سنت و احادیث و روایاتی از پیامبر اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) است.
وی با بیان این که بخشی از محتوای این نرم‌افزار از پایگاه الکترونیکی خادم اهل البیت (علیهم السلام) و با اجازه شرعی این پایگاه اقتباس شده است، گفت: در این نرم‌افزار تعدادی از لینک‌های مرتبط با مسائل اعتقادی ویژه پاسخگویی به شبهات نیز وجود دارد.

الترابی تصریح کرد: این نرم‌افزار را می‌توان با وارد کردن نام «المرجع العقائدی الإلکترونی» در قسمت جستجوی بازار یافته و به صورت مستقیم دانلود کرد.
مدیر مرکز پژوهش‌های دیجیتال حوزوی تراث الأنبیاء در ادامه گفت: این مرکز یکی از مؤسسات وابسته به آستان مقدس حضرت عباس(ع) است که هدف آن آگاهی‌بخشی به جوامع و آشناکردن آنها با علوم الهی و مکارم اخلاق و همچنین، تشویق پژوهشگران و دانشجویان به تلاش بیشتر برای پیشرفت و توسعه است.
وی در پایان، برطرف‌کردن نیازهای علمی دانش‌پژوهان، ترویج و گسترش علوم اهل بیت به ویژه علوم دینی حوزوی در سراسر جهان به روشی دیجیتال، ساده و قابل دسترس را از دیگر اهداف این مرکز برشمرد.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار