تاریخ انتشار :

خراسان رضوی

اینجا خیلی راحت چادر به سر می‌کنند

شما باید قدر خودتان را بدانید؛ اینجا خیلی راحت چادر به سر می‌کنید؛ شنیدم که بعضی ها چهارشنبه سفید بین ایرانی‌ها راه انداختند و می‌خواهند که بدون حجاب باشند و به اینها می‌خواهم بگویم که اینجوری نباشید و چادرتان را حفظ کنید چرا که چادر یا روسری افتخار شماست و خیلی جای شکر است که اینجا شما رهبر و رئیس خوبی دارید که اندیشه‌اش خیلی خوب است.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  تعدادی از طلاب تازه مسلمان سایر کشورها که جهت تحصیل علوم دینی به ایران سفر کردند، یک سفر زیارتی و سیاحتی هم به کاشمر به عنوان دومین شهر زیارتی خراسان رضوی داشتند و خبرنگار ما در شیک نشست صمیمی مصاحبه‌ای با تعدای از این خواهران انجام داده است که به مناسبت گرامیداشت ۲۱ تیرماه، سالروز قیام مسجد گوهرشاد و روز عفاف و حجاب  تقدیم شما می‌شود:

لطفا خودتان را معرفی کنید؟ و اینکه نظرتان در مورد ایران و آزادی حفظ حجاب چیست؟

طلبه و از کشور اوگاندا هستم.ایران کشور خیلی خوبی است چرا که هر وقت بیرون می‌رویم آزادانه حجابمان را رعات می‌کنیم و این چادر خیلی خوب است و در ایران همه باید روسری داشته باشند اما در کشور ما این طوری نیست.

در کشور اوگاندا حوزه علمیه برای آقایان است اما برای خانم‌ها حوزه علمیه نداریم برای همین به ایران آمدم تا بعد از اتمام تحصیل علوم دینی به کشور خودم بازگردم و برای بانوان کشور خودم تدریس کنم.

ما با هواپیما از اوگاندا به ابوظبی و از ابوظبی به تهران می‌آییم و در مجموع یک روز و نیم با توفقی که در ابوظبی داریم زمان می‌برد که به ایران سفر کنیم و همۀ این زحمت‌ها و سایر مشکلات دوری از خانواده را برای تحصیل علوم دینی و آشنایی با تشییع به جان می‌خریم و تا اکنون حدود هشت ماه است که در ایران هستم.

 

بفرمایید خودتان را معرفی کنید؟ و اینکه با چه انگیزه‌ایی به ایران سفر کردید؟

خدیجه حامد از اندونزی هستم.سال چهارم است که در ایران تحصیل می‌کنم و انگیزۀ من از اینکه به ایران آمدم که برای خودم درس بخوانم چرا که در کشورم امکان تحصیل دروس حوزوی نبود و در این مدت کم کم متوجه شدم و درک کردم دین چه تأثیر مهمی در زندگی دارد و اینکه چگونه باید روش و شیوۀ زندگی اهل بیت (ع) را در زندگی خودمان پیاده کنیم.

 

وضعیت دین در کشور خودتان چگونه است؟

نمی‌شود گفت که در کشور خودم عشق به اهل بیت (ع) نیست، ما هم عاشق اهل بیت (ع) هستیم اما معرفت نداریم، به ایران که آمدم پای سخنرانی اساتید  و سر کلاس نشستم و درک کردم که اهل بیت (ع) چگونه زندگی کردند.

قبلا فقط فکر می‌کردم اهل بیت (ع) معصوم هسنتند و ما به حد آنها نمی‌رسیم اما الان متوجه شدم که خداوند اهل بیت (ع) را برای ما فرستاده است که از آنها الگو بگیریم.

جه توصیه‌ای برای خانم‌های ایرانی دارید؟

شما باید قدر خودتان را بدانید؛ اینجا خیلی راحت چادر به سر می‌کنید و شنیدم که بعضی ها چهارشنبه سفید بین ایرانی‌ها راه انداختند و می‌خواهند که بدون حجاب باشند و به اینها می‌خواهم بگویم که اینجوری نباشید و چادرتان را حفظ کنید چرا که چادر یا روسری افتخار شماست.

 

نظرتان در مورد ولایت فقیه چیست؟

باید شکر کرد و خیلی جای شکر است که اینجا شما رهبر دارید و رئیس خوبی دارید که اندیشه‌اش خیلی خوب است.

 

لطفا خودتان را معرفی کنید و  اینکه چه مدتی است که در ایران تحصیل می‌کنید و با چه هدفی به کشور ما آمدید؟

فاطمه هستم از سنگاپور و مدت چهار سال است که به ایران آمدم و قبل از این نمی‌دانستم که مذهب تسنن یا مذهب شیعه را انتخاب کنم، سه ساله بودم که شروع کردم به قرائت و حفظ  قرآن و در ۱۱ سالگی پدرم چهار تا امام را به من معرفی کرد و کنار چهار تا امام دوازده امام را به من معرفی کرد و با همۀ امامها آشنا شدم اما زندگی این شخصیت‌ها را نمی‌دانستم.

در دورۀ نوجوانی که در این مورد با دوستانم صحبت می‌کردم آنها هم نمی‌دانستند و نمی‌دانستم با چه کسی در مورد امامها صحبت کنم چون آنها هم نمی‌دانستند.

در دوره جوانی که کم کم به مسجد می‌رفتم سخنرانی امام جماعت را گوش می‌کردم و علاقه من به سوی دین بیشتر شد ولی در ذهنم در مورد انتخاب مذهبم خیلی شک داشتم؛ در مورد دین تشییع روزنامه هم خیلی مطالعه می‌کردم و همچنان در انتخاب دین تسنن و تشییع شک داشتم.

از دوستان و اساتید که در مورد تشییع می‌پرسیدم می‌گفتند اصلا از تشییع صحبت نکن که اهل تشییع کافرند؛ چون در سنگاپور مسلمان خیلی کم است و بیشتر بودایی هستند و اهل تشییع تنها یک درصد جمعیت سنگاپور را تشکیل می‌دهند و ضمن اینکه ما حوزۀ تشییع هم نداریم.

برای همین بعد از مطالعه بیشتر و انتخاب مذهب شیعه برای تحصیل علوم دینی و آشنایی بیشتر با تشییع به ایران آمدم و امید دارم تا در کشور خودم حوزه‌ای برای تحصیل دروس شیعه تشکیل دهم.

 

شما چه توصیه‌ای برای خانم‌های ایرانی دارید؟

به نظر من ایران خیلی عالی است اگر بخواهم خانم‌های ایران را با اهل تشییع سنگاپور مقایسه کنم اینجا یعنی ایران خیلی بهتر است و این افتخار است که می‌توانید محبت اهل تشییع را آشکار کنید اما در سنگاپور بخواهیم در مورد امام علی (ع) یا امام حسن (ع) و امام حسین (ع) صحبت کنیم  فقط در دلمان می‌توانیم اظهار محبت کنیم.

اینجا خیلی راحت در نماز جماعت و مراسم عزاداری شرکت می‌کنیم و بانوان در ایران محبت به اهل بیت (ع) را خیلی راحت می‌توانند نشان دهند.

شما ایرانی‌ها باید خیلی قدر خودتان را بدانید و واقعا ماهیانی در آب هستید و ماهی تا زمانی که داخل آب است قدر نعمت آب را نمی‌داند و وقتی بیفتد بیرون متوجه می‌شود که در چه نعمتی بوده است و آرزو داریم که کشورم مثل ایران باشد.

منبع:صبح توس

اشتراک گذاری :


  1. ناشناس گفت:

    عزیزم همه چیز اونطوری که به نظر میاد نیست. هیچ کاری زورکی به سرانجام نمیرسه.

آخرین اخبار