تاریخ انتشار :

دهه سینمای ایران،

فیلم«ملک سلیمان» در دهه سینمایی ایران در ونزوئلا

دهه سینمای ایران، ۱۶ تیر با همکاری کتابخانه ملی سیمون رودریگز ونزوئلا و رایزنی فرهنگی کشورمان در کاراکاس، آغاز شد.

       به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دهه سینمای ایران، ۱۶ تیر با حضور و سخنرانی حسین میرزایی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و سادی، رئیس کتابخانه ملی سیمون رودریگز ونزوئلا در سالن نمایش فیلم این کتابخانه با نام «هوگوچاوز» آغاز به کار کرد.

در آیین افتتاحیه این رویداد فرهنگی، رئیس کتابخانه ملی سیمون رودریگز ونزوئلا و رایزن فرهنگی کشورمان به ترتیب به معرفی دهه سینمای ایران و ویژگی این سینما پس از انقلاب اسلامی و همکاری‌های دو جانبه ایران و ونزوئلا پرداختند.
آغاز این دوره سینمای ایران با پخش مستند توریستی از ایران با عنوان «ایران فوق العاده است» به زبان اسپانیولی آغاز شد و با فیلم‌های سینمایی «مریم مقدس»، «ملک سلیمان» و … ادامه می‌یابد.
برپایی نمایشگاه کتاب از آثار تازه منتشر شده نمایندگی فرهنگی کشورمان در ونزوئلا و اهدای تعدادی از این کتاب‌ها به کتابخانه ملی ونزوئلا از برنامه‌های جنبی این آیین بود.

بنابر اعلام این خبر، دهه سینمای ایران تا ۳۱ تیرماه با همکاری کتابخانه ملی سیمون رودریگز ونزوئلا و رایزنی فرهنگی کشورمان در سالن هوگوچاوز این کتابخانه، ادامه دارد.
منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار