تاریخ انتشار :

مسلمانان در لندن

قدردانی از آتش‌نشانان برج گرنفل با آیه‌ای از قرآن

مسلمانان سراسر لندن در حال تهیه بسته‌های غذایی برای ایستگاه‌های آتش‌نشانی این شهر، به نشانه قدردانی از آنان برای زحماتشان در جریان حادثه آتش‌سوزی ماه گذشته در برج گرنفل هستند.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از روزنامه ایندیپندنت، این بسته‌ها برای قدردانی از تلاش‌های آتش‌نشانان برای نجات جان ساکنان این برج از آتش ویرانگر که جان حداقل ۸۰ نفر را گرفت، ارسال خواهد شد.
نوشته‌هایی روی این بسته‌ها هست که از احساس قدردانی، حمایت و همبستگی مسلمانان در جریان این حادثه می‌گوید.
بر روی این کارت‌ها ضمن تشکر از همه آتش‌نشانان و اینکه همه تلاش خود را به کار بستند تا مردم را نجات دهند، مفهوم آیه ۳۲ سوره مائده نیز درج شده که می‌فرماید: هرکس جان انسانی را نجات دهد، مانند این است که همه بشریت را نجات داده است.(مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الْأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا: هر کس کسى را جز به قصاص قتل یا [به کیفر] فسادى در زمین بکشد چنان است که گویى همه مردم را کشته باشد و هر کس کسى را زنده بدارد چنان است که گویى تمام مردم را زنده داشته است».
برج ۲۴ طبقه مسلمان‌نشین «گرنفل» در جاده «لاتیمر» در لندن بامداد روز چهار‌شنبه، ۲۴ خرداد، دچار حریق شده و عده‌ای از مسلمانان جان خود را از دست دادند و بقیه با تلاش آتش‌نشانان نجات یافتند.
دلیل این آتش‌سوزی هنوز مشخص نشده است.
منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار