تاریخ انتشار :

ایاز ویرجی

پزشکی که با خواندن قرآن اسلام را در آمریکا معرفی می‌کند

نخستین مسلمان شهر «داوسون» در ایالت «مینه سوتا»ی آمریکا که پزشکی هندی‌تبار است، با خواندن آیاتی از قرآن کریم در سخنرانی‌های خود، اسلام صلح‌آمیز را به همسایگان آمریکایی خود معرفی می‌کند.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از پایگاه خبری «newslocker»، «ایاز ویرجی»، پزشک ۴۲ ساله هندی‌تبار، متولد کشور کنیا، بزرگ‌شده در فلوریدای آمریکا و فارغ‌التحصیل دانشگاه «جرج تاون» واشنگتن که علاقمند به خدمت در مناطق روستایی بود، نخستین مسلمانی است که سه سال پیش وارد شهر «داوسون» شد و تاکنون در آن زندگی می‌کند.

وی با انتخاب‌شدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم گرفت با معرفی اسلام حقیقی به مردم به مقابله با اظهارات اسلام‌ستیزانه ترامپ بپردازد.
آموزش ذبح اسلامی به قصابان شهر؛ نخستین گام برای معرفی اسلام

دکتر ویرجی در سال ۲۰۱۴ به همراه همسر و سه فرزند خود در شهر داوسون سکونت گزید و خود در بیمارستان این شهر به عنوان مدیر پزشکان مشغول به کار شد.
وی یکی از تنها سه پزشک این شهر بود که در مدت کوتاهی توانست بیماران بسیاری را پذیرش و مداوا کرده و محبوبیت زیادی بین مردم این شهر پیدا کند.
دکتر ویرجی و همسرش به دلیل رفتار خوب و مهربانانه توانستند دوستان بسیار خوبی در شهر داوسون پیدا کرده و محبوب مردم شوند؛ اما وی مجبور بود برای تهیه گوشت حلال راه زیادی را تا شهرستان «مینیاپولیس» در ایالت مینه سوتا طی کند و دو دوست قصاب او زمانیکه به این قضیه پی بردند از ویرجی خواستند تا ذبح اسلامی را به آن‌ها آموزش دهد تا بتوانند با ذبح اسلامی گاو برای او گوشت حلال تهیه کنند.
وی با نشان‌دادن جهت قبله و آموزش احکام ذبح به دو دوست قصابش، نخستین گام را برای معرفی اسلام برداشت و در یک روز تابستانی جمعیت زیادی برای دیدن ذبح اسلامی توسط قصابان مسیحی جمع شدند و نحوه ذبح اسلامی و فواید آن را از زبان دکتر ویرجی گوش دادند.
رئیس‌جمهور شدن ترامپ و احساس مسئولیت در قبال شناساندن اسلام


زمانیکه دکتر ویرجی فهمید ترامپ برنده انتخابات شده است و ۶ درصد مردم داوسون نیز به او رأی داده‌اند، بسیار شگفت‌زده و عصبانی شد.
وی که همیشه با رفتار دوستانه و استقبال مردم مواجه شده بود، اکنون فکر می‌کرد مردم شهر با اظهارات ضد اسلامی ترامپ موافق هستند و رفتار مردم نسبت به او تغییر خواهد کرد.
ویرجی تصمیم گرفت در دبی دنبال شغلی باشد و شهر داوسون را ترک کند، به همین دلیل به برادر خود که یک مشاور سرمایه‌گذاری در شهر فلوریدا بود نامه نوشت و از او درخواست کمک کرد؛ اما برادرش که بلافاصله بعد از انتخاب ترامپ نامه تهدیدآمیز دریافت کرده بود، آمریکا را ترک و به کانادا عزیمت کرده بود.

«مسرت»، همسر ویرجی نیز که بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر از سوی یک شهروند آمریکایی با چوب بیسبال مورد حمله قرار گرفته بود، نگران افکار نفرت‌انگیز مردم و رفتارهای خشن نسبت به خود و خانواده بود.
در بین این نگرانی‌ها دکتر ویرجی با پیام‌های حمایت مردم مواجه شد و یک روز بعد از انتخابات زنی در پیاده‌رو به او گفت مسیح شما را دوست دارد و روز بعد بیمارانش به او گفتند مردم شهر به خاطر وعده بیمه درمانی به ترامپ رأی داده‌اند نه به خاطر تبعیض و هیچ کس دوست ندارد از این شهر بروی.

دکتر ویرجی تصمیم گرفت در داوسون بماند و خشم خود از ترامپ را با معرفی اسلام حقیقی به مردم نشان دهد.
وی اکنون در قبال اسلام احساس مسئولیت می‌کرد و به پیشنهاد کشیش کلیسای کاتولیک شهر تصمیم گرفت با برگزاری مراسم سخنرانی در داوسون و شهرهای اطراف اسلام را به مردم نشان دهد تا سوءتفاهمات و هراس آن‌ها را برطرف کند.
نخستین سخنرانی و تبدیل هراس از مسلمانان به آرامش
ویرجی نخستین سخنرانی خود را سه ماه بعد از انتخابات در دبیرستان داوسون در حضور ۴۰۰نفر از ساکنان غیرمسلمان برگزار کرد.

وی یک متن ۱۱ صفحه‌ای در مورد فلسفه قرآن نوشته بود اما «ماندی»، کشیش کلیسا به او گفت نیازی نیست در مورد مسائل اساسی اسلام با مردم صحبت کنی، زیرا مردم با اظهارات ضد اسلامی ترامپ از مسلمانان هراس پیدا کرده‌اند و تنها باید ترس مردم را بتوانی به آرامش تبدیل کنی.
ویرجی با یک سؤال که آیا من به عنوان یک مسلمان ترسناک هستم، سخنرانی خود را شروع کرد و با بیان شباهت‌های مسلمانان مردم را متقاعد کرد که مسلمانان تفاوتی با سایر مردم ندارند.

سخنرانی در جمعی که انجیل در دست داشتند
کتابخانه «مونته ویدئو»، شهری با ۵۲۰۰ نفر جمعیت دومین مکانی بود که دکتر ویرجی در حضور ۷۵ نفر که بیشتر آن‌ها انجیل در دست خود داشتند، سخنرانی کرد.

در این سخنرانی وی در مورد بی‌نتیجه بودن ایمان بدون عمل صالح صحبت کرد که بعضی از مسیحیان در پایان وی را به ضد مسیح‌بودن متهم کردند.
چند روز پس از سخنرانی عده‌ای با ارسال نامه به روزنامه‌های محلی گفتند که با سخنان دکتر ویرجی گیج شده‌اند؛اما وی تصمیم داشت سومین سخنرانی را با تلاش برای معرفی اسلام به  مردم مناطق روستایی مینه سوتا برگزار کند.
درخواست آزادی‌خواهان برای سخنرانی در «گرانیت فالز»این بار آزادی‌خواهان از ویرجی خواستند تا در شهر «گرانیت فالز» در مورد اسلام سخنرانی کند.
روز قبل از سخنرانی همکاران و پرستاران دکتر ویرجی نگران امنیت وی بودند و پیشنهاد دادند سخنرانی خود را لغو کند اما وی با یادآوری حرف‌های توهین‌آمیز همکلاسی‌های آمریکایی خود در دوران دبیرستان که به خاطر مسلمان‌بودن آزارش می‌دادند و به امید روزی که مردم آمریکا به شناخت برسند و به مسلمانان احترام بگذارند، تصمیم گرفت سخنرانی خود را انجام دهد.
کشیش ماندی نیز با بیان اینکه مسیحیان تنها راه رستگاری را در مسیح می‌بینند، به ویرجی گفت که موعظه در مورد اسلام برای مردمی با چنین عقایدی کار دشواری است.
وی در جواب گفت: به زودی درباره انجیل حقایقی به مردم خواهم گفت و می‌دانم به صلیب کشیده خواهم شد.
یکی از همسایگان ویرجی با قدردانی از سخنرانی‌های آگاهی‌بخش به او جلیقه ضد گلوله داد تا قبل از سخنرانی از زیر لباس بپوشد.

سومین سخنرانی با استناد به آیات قرآن
ویرجی سخنرانی خود را در سالن اجتماعات شهر گرانیت فالز در میان انبوه شرکت‌کنندگان و اعضای شورای شهر با گفتن «بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحیم» شروع کرد.
وی بعد از معرفی خود گفت: برای شناخت اسلام باید بی‌ریا و خالص باشید و از مغز خود استفاده کنید، زیرا از یک چیزی دیو‌ساختن کار آسانی است اما اسلام مجاهدان حقیقی خود را دارد که داعش نیستند و نسبت‌دادن داعش به اسلام نادرست است زیرا اسلام آن‌ها را رد می‌کند.
ویرجی با بیان آیاتی از قرآن در مورد اجباری‌نبودن دین ادامه داد: اسلام دین را اجباری نمی‌داند اما گروه تروریستی داعش سعی دارد با کشتار و تهدید همه را به اسلام ابداعی خود درآورد.

وی اظهار کرد: اسلام آن چیزی نیست که شما در تلویزیون و رسانه‌های انگلیس می‌بینید بلکه اسلام دین صلح است و ۹۹,۹ درصد از مسلمانان تروریست‌های داعش را محکوم می‌کنند.
ویرجی با انتقاد از اظهارات اسلام‌ستیزانه ترامپ و فرمان ضد مهاجرتی وی همچنین سخن «مایکل فلین»، سپهبد بازنشسته نیروی زمینی ایالات متحده آمریکا که گفته بود اسلام یک سرطان است، گفت:‌ بی‌عدالتی باعث خشم می‌شود و ما مسلمانان از بی‌عدالتی ترامپ عصبانی هستیم.

وی تأکید کرد: من آماده هستم آمریکا را ترک کنم اما بدانید تروریست نیستم و دین من یک مسئله شخصی است و من تنها به خاطر خدمت در اینجا هستم.
در طول یک ساعت و نیم سخنرانی تمام جمعیت ساکت بودند و کسی سالن را ترک نکرد.

ویرجی با اشاره به اظهارات ترامپ در مورد زنان در اسلام گفت: قرآن کریم زنان را مورد تکریم قرار داده است و بر برابری حقوق زن و مرد تأکید دارد.
وی در مورد تاریخ اسلام در آمریکا، نخستین مسلمان در آمریکا و ضیافت افطار او برای غیرمسلمانان، پناهجویان مسلمان و مهربانی نیز مواردی را بیان کرد.

در پایان افراد زیادی وی را مورد تشویق قرار داده و از او بابت گفتن حقایق تاریخی تشکر کردند.

دکتر ویرجی قصد دارد سخنرانی‌های خود را تا روزی که مردم آمریکا به شناخت اسلام حقیقی دست یابند، ادامه دهد.
سیده نرگس وهاب‌زاده
منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار