تاریخ انتشار :

شیکاگو

برگزاری کمپین با عنوان «اسلام را از منبع آن بشناسید»

مسلمانان شیکاگو با راه‌اندازی کمپینی از مردم درخواست کرده‌اند که برای شناخت اسلام، آن را از منبع اصلی آن یعنی قرآن بشناسند.

    به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از پایگاه خبری «AboutIslam»، این کمپین با عنوان «اسلام را از منبع آن بشناسید» با نصب بیلبورد در خیابان‌ها، شماره تلفنی در اختیار مردم قرار داده که در صورت تمایل می‌توانند یک نسخه رایگان قرآن با ترجمه انگلیسی یا اسپانیایی دریافت و آن را مطالعه کنند.


این کمپین ۸ هفته‌ای با هدف آموزش به مردم آمریکا در مورد آموزه‌های اصلی دین اسلام و ترغیب آنان به گفت‌وگو برگزار شده است.
سبیل احمد، مدیر اجرایی گروه اسلامی «پروژه ایجاد صلح» و برگزارکننده این کمپین گفت: حملاتی اخیراً انجام شده که مسلمانان شیکاگو و سراسر کشور را هدف گرفته است.
وی افزود: اسلام‌هراسی ناشی از کمبود دانش در مورد اسلام و یا گرفتن اطلاعات از منابع نامعتبر است.
احمد گفت: در این کمپین ما می‌خواهیم به هموطنان آمریکایی خود فرصتی بدهیم تا با آموزه‌های حقیقی اسلام را از طریق منبع اصلی آن، قرآن کریم، آشنا شوند.
این کمپین همچنین به امید آن است که پیروان ادیان مختلف با مطالعه قرآن و آشنایی با آموزه‌های صلح‌آمیز آن به نادرستی تبلیغات رسانه‌ها پی ببرند.

گفتنی است، راه‌اندازی این کمپین یادآور جریان نامه‌نگاری رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مد‌ظله‌العالی) در بهمن‌ماه ۱۳۹۳ است که در پی انتشار تصاویر توهین‌آمیز به مقدسات اسلامی در یک نشریه فرانسوی و تشدید جریان ضد اسلامی و اسلام هراسی از سوی مقامات و رسانه‌های غربی، خطاب به جوانان در اروپا و آمریکای شمالی مرقوم و طی آن تأکید کردند: «…اسلام را از طریق منابع اصیل و مآخذ دست اوّل آن بشناسید. با اسلام از طریق قرآن و زندگی پیامبر بزرگ آن(صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلّم) آشنا شوید. من در اینجا مایلم بپرسم آیا تاکنون خود مستقیماً به قرآن مسلمانان مراجعه کرده‌اید؟ آیا تعالیم پیامبر اسلام (صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) و آموزه‌های انسانی و اخلاقی او را مطالعه کرده‌اید؟ آیا تاکنون به جز رسانه‌ها، پیام اسلام را از منبع دیگری دریافت کرده‌اید؟ آیا هرگز از خود پرسیده‌اید که همین اسلام، چگونه و بر مبنای چه ارزشهایی طیّ قرون متمادی، بزرگترین تمدّن علمی و فکری جهان را پرورش داد و برترین دانشمندان و متفکّران را تربیت کرد؟…»

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار