تاریخ انتشار :

تازه مسلمان ایرلندی

مراسم عاشورا را که در ایران دیدم خیلی بر من تأثیر گذاشت

یک ایرلندی با تأثیر پذیرفتن از مراسم عاشورا در ایران، با گفتن شهادتین در دفتر آیت الله گرامی مسلمان و شیعه شد .

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  یک شهروند ایرلندی مقیم دبی، با حضور در دفتر آیت‌الله العظمی «گرامی قمی» با گفتن شهادتین به دین مبین اسلام مشرف شد.

وی که از کشور ایرلند جنوبی بوده و در دبی ساکن است درباره آشنایی خود با اسلام و تشیع گفت: سه سال پیش که به خاطر شغل‌ام به ایران می آمدم اسلام را شناختم و مراسم عاشورا را که در ایران دیدم خیلی بر من تأثیر گذاشت.

این تازه مسلمان که به مشهد رفته و حرم امام رضا(ع) را نیز زیارت کرده است، در مورد واکنش والدین خود درباره مسلمان شدنش گفت: زمانی که پدر و مادرم شنیدند که مسلمان شدم خوشحال شدند چون آنها افرادی معتقد در دین مسیحیت هستند.

در این دیدار آیت الله العظمی گرامی پس از شنیدن تأثیر پذیرفتن مرد ایرلندی از مراسم عاشورا در ایران، اظهار داشت: اسلام همیشه علیه ظلم جنگیده و این پیکار علیه ظلم به خصوص در مکتب تشیع همواره بوده و قضیه عاشورا یکی از مهمترین تجلی مبارزه با ظلم است.

تازه مسلمان ایرلندی از آیت الله گرامی پرسید که اگر امام حسین(ع) برای آزادی جنگیده پس چرا مسلمانان گریه می کنند؟ و معظم له پاسخ دادند: گریه به خاطر احساس درد زیاد از فقدان اینچنین بزرگانی است. چون کسانی که در بشریت بی مانند و بی نظیرند را از دست دادیم؛ به خاطر فقدان آن ها اشک می ریزیم. اگر پدر، مادر و فرزندمان از دنیا برود ناراحت می شویم. امام حسین(ع) از همه این ها مهمتر است چون آنان در طول تاریخ خدمتگزار اصل بشریت هستند.

ایشان با بیان اینکه امام حسین(ع) در جریان عاشورا رنج زیادی کشید، افزودند: امام مشکلات بسیار دید که یکی از آن مشکلات شهادت بچه خردسال تازه متولد یافته به نام علی اصغر بود و یکی از آن که بسیار قلب امام را به درد آورد به میدان رفتن جوان ۱۶ یا ۲۰ ساله حضرت، به نام علی اکبر بود امام در رفتن او به میدان سوخت.

این مرجع تقلید در پایان اظهار داشتند: وقتی علی اکبر به میدان می رفت امام دست به آسمان بلند کرد و عرضه داشت خدایا نوجوانی را به جنگ می فرستم که بیش از همه انسان ها از نظر گفتار، خلقت و اخلاق به پیغمبرت شباهت داشت. دل امام از شهادت حضرت علی اکبر خیلی رنجید و دل آقا سوخت و فرمود که بعد از تو دنیا دیگر هیچ ارزشی ندارد.

منبع: ابنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار