تاریخ انتشار :

هندوستان

طراحی گسترده اپلیکیشن‌های اسلامی برای ماه رمضان امسال در هند

رمضان امسال برنامه‌نویسان کامپیوتری در هند، اپلیکیشن‌های فراوانی برای کمک به مسلمانان معتقد طراحی کرده‌اند.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از hindustantimes، رمضان امسال برنامه‌نویسان کامپیوتری در هندوستان، نرم افزارهای کاربردی فراوانی برای کمک به مسلمانان معتقد آشنا با فناوری‌های روز طراحی کرده‌اند. این اپلیکشن‌ها که معمولا برای گوشی‌های همراه هوشمند طراحی شده‌اند و در روزهای پایانی ماه می میلادی ارائه می‌شوند. آن‌ها در موارد مختلفی از جمله زمان‌بندی نماز، سحری و افطار در خدمت روزه‌داران خواهند بود. بعضی از این اپلیکیشن‌ها حتی جهت قبله را نیز برای مومنان مشخص می‌کنند.  این برنامه‌ها که به زبان‌های هندی و خارجی هستند از هم‌اکنون شاهد دانلود بالایی در فضای مجازی بوده‌اند.

محمود اصرار مدیر فروش یکی از شرکت‌های خصوصی در الله آباد در این باره می‌گوید: بسیاری از این اپلیکیشن‌های موبایل شامل داستان‌هایی از زندگی پیامبر اسلام (ص)، و مقالاتی در خصوص جنبه‌های مختلف و چشم‌اندازهای اسلامی هستند. برخی دیگر نیز راهنمای تنظیم تخت در اتاق‌های خواب و جهت‌گیری‌ها رو به قبله هستند.

وی افزود: این اپلیکیشن‌ها نه تنها به خواندن متون مذهبی کمک می‌کنند، بلکه افراد را درباره زمان نماز، شناسایی نزدیک‌ترین مسجد و حتی جهت قبله یاری می‌دهند و به ویژه برای کسانی که در سفر هستند، ابزاری مناسب و کاربردی می‌باشند.

این اپلیکیشن‌ها همچین لیست‌های یادآوری دارند که به افراد در یادآوری نماز‌های پنج گانه، تلاوت قرآن مجید، اعمال روزه، انجام کارهای خیریه و شرکت در فعالیت‌های اجتماعی کمک می‌کنند.

یکی از دانشجویان دانشگاه الله آباد در هندوستان درباره فواید اپلیکیشن‌ها می‌گوید: آن‌ها نمازهای ویژه رمضان، غذاهای مفید برای افطار سحر و حتی قطب‌نمای مجازی برای قبله را دارند. به علاوه ترجمه کامل قرآن مجید به زبان‌های مختلف و نقشه رستوران‌های حلال و مساجد را نیز دارا هستند. نکته قابل توجه اینکه بیشتر این اپلیکیشن‌ها رایگان هستند.

منبع:حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار