تاریخ انتشار :

بازیگر معروف فرانسوی؛

ژان رنو : نگاه به مسلمانان عادلانه نیست

کسی که در کنار کریستین کلاویه دیگر بازیگر فرانسوی بارها ایفای نقش داشته است گفت: می‌خواستم بگویم اگر مقایسه ای بین جوامع مختلف دراین باره داشته باشیم می‌بینیم شرایط مسلمانان به نسبت سایر ادیان عادلانه نیست

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) گروه ترجمه سایت رهیافته – مترجم اسماء معتمد / ژان رنو بازیگر پیشکسوت و سرشناس فرانسوی در مصاحبه‌ای که با یک نشریه اسپانیایی داشته است اعتراف عجیب و جالب توجهی کرد مبنی بر اینکه مسلمانان یکپارچه و هماهنگ نیستند و این یک مشکل و ضعف است.

کسی که در کنار کریستین کلاویه دیگر بازیگر فرانسوی بارها ایفای نقش داشته است گفت: می‌خواستم بگویم اگر مقایسه ای بین جوامع مختلف دراین باره داشته باشیم می‌بینیم شرایط مسلمانان به نسبت سایر ادیان عادلانه نیست. در دیداری که به شبه جزیره ایبری داشتم متوجه شدم غیرمسلمانان با هم یکپارچه‌تر هستند ولی مسلمانان اینگونه نیستند با سایر نهادهای غیراسلامی  برایشان مشکلاتی وجود دارد این را نه به عنوان یک کارشناس یا جامعه شناس، بلکه به عنوان یک بازیگر می‌گویم که برای مسلمانان در فرانسه قوانین و ممنوعیت‌های زیادی وجود دارد؛ درحالی که برای پیروان یهودیت، مسیحیت  یا حتی ملحدان این ممنوعیت‌ها ومحدودیت‌ها نیست .

وی در این مصاحبه به صراحت اشاره می‌کند به این‌که  تحمل داشتن حجاب یا ریش و یا برپایی نماز جماعت برای مسلمانان در فرانسه وجود ندارد با اینکه اینها از مصادیق دینی مسلمانان محسوب می شود و در فرانسه هیچ مسلمانی نمی‌تواند چنین قوانینی را به چالش بکشد و نقد کند؛ متاسفانه چنین محدودیت‌ها برای مسلمانان در فرانسه عادلانه نیست. مساله دیگر این‌که برای رفتن به مساجد هم برایشان محدودیت وجود دارد. درحالی که جوانان مسلمان در فرانسه از نقاط دیگری چون آسیا هستند که به اینجا آمده اند و نژاد و قومیت‌های مختلفی هستند.

باید همه چیز دوباره بازنگری و روشن بشود البته این تنها یک نظر است. امیدوارم برخی اشتباهات تلخ برطرف گردد و نگاه عادلانه ای داشته باشیم.

http://www.katibin.fr

گروه ترجمه سایت رهیافته – مترجم اسماء معتمد /

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار