تاریخ انتشار :

دبیر اول سفارت سوئد در ایران

برای شناخت اسلام به شهرهای مذهبی قم و مشهد رفتم

دبیر اول سفارت سوئد در ایران، اسلام‌هراسی را نتیجه عدم آشنایی ملت‌ها با فرهنگ اسلامی دانست و گفت: من برای شناخت اسلام به شهرهای مذهبی قم و مشهد رفتم و از نزدیک با روحانیون مسلمان دیدار کردم و با کمک آن‌ها توانستم اسلام حقیقی را بشناسم.

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )«پر لینر»(Per Linner)، دبیر اول سفارت سوئد در ایران و مسئول غرفه کتاب این کشور در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان اینکه نمایشگاه کتاب بهانه‌ای برای ترویج فرهنگ‌ها است، برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی ـ اسلامی توسط کشورهای اسلامی را در برقراری ارتباط نزدیک و آشنایی با فرهنگ مسلمانان و مقابله با اسلام‌هراسی تأثیرگذار خواند.


وی با بیان اینکه قبلا در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب در کشورهای مختلف شرکت داشته است، گفت: نمایشگاه کتاب ایران با توجه به استقبال گسترده مردم و مدیریت خوب مسئولان، فرصت بسیار خوبی را برای معرفی فرهنگ، تاریخ و آثار ادبی سوئد فراهم کرده است و ما از طریق کتاب، اطلاعات پرباری را درباره سوئد در اختیار مردم قرار می‌دهیم.
وی آثار مربوط به ادبیات کودکان را یکی از بخش‌های برگزیده غرفه سوئد در نمایشگاه کتاب تهران عنوان و اظهار کرد: کتاب‌‌هایی که در این غرفه عرضه می‌‌شود در ایران منتشر نشده است و از جمله کتاب‌‌های موجود در غرفه «پدر و طلبکاران»، اثر آگوست استیریندبرگ و دو کتاب «ماجرای سیرک» و «مسابقه فوتبال و مومیایی» اثر مارتین ویدمارک هستند که با اجازه‌ کپی‌رایت در ایران منتشر شده‌اند.
دبیر اول سفارت سوئد در کشورمان افزود: علاوه بر کتاب‌‌ها، بروشورهای مختلفی درباره‌ کشور سوئد و فرهنگ مردم آن برای شناخت بیشتر این کشور در نمایشگاه به مخاطبان عرضه می‌‌شود.
آزادی انتشارات اسلامی در سوئد
لینر به آزادی مطبوعات و آزادی انتشارات مذهبی و اسلامی در کشور متبوعش اشاره کرد و گفت: مطبوعات، انتشارات و به‌ویژه انتشار کتب مذهبی و اسلامی در سوئد آزاد است و نویسندگان و پژوهشگران، کتاب‌های زیادی را درباره اسلام، مسلمانان و حتی بودایی‌ها و هندوها به نگارش درآورده و منتشر کرده‌اند.
دبیر اول سفارت سوئد با بیان اینکه کشورهای جهان با مشکلات سیاسی زیادی مواجه هستند، عدم ارتباطات فرهنگی را یکی از عوامل این مشکلات عنوان کرد و گفت: عدم شناخت فرهنگ مردم ادیان مختلف، عامل اصلی مشکلات سیاسی برخی از کشورها با یکدیگر است و چنین نمایشگاه‌هایی در افزایش شناخت فرهنگ‌ها بی‌تأثیر نیست و قطعاً نتیجه خوبی به دنبال خواهد داشت.
نقش مهم مطالعه در شناخت ادیان
وی مطالعه را در شناخت ادیان مختلف مهم خواند و اظهار کرد: در حال حاضر رسانه نقش مؤثری در شناخت ادیان مختلف دارد و ما باید تلاش کنیم امکان دسترسی به کتاب‌های الکترونیک در مورد ادیان را افزایش دهیم.
لینر تصریح کرد: تمام جوامع باید تلاش کنند فرهنگ مطالعه را ترویج دهند، من شخصاً کتاب‌های زیادی را در مورد مردم آسیا و مسلمانان مطالعه کرده‌ام.
رواج فرهنگ مطالعه در بین سوئدی‌ها
وی در ادامه با اشاره به رواج فرهنگ مطالعه در کشور سوئد گفت: تعداد مردم علاقمند به کتاب‌خوانی در سوئد با توجه به نرخ صددرصدی باسوادی در این کشور بالا است و بسیاری از مردم کتاب‌خوان از کتاب‌‌های دیجیتال برای مطالعه استفاده می‌‌کنند.
سفر به قم و مشهد برای شناخت اسلام
دبیر اول سفارت سوئد در تهران با بیان اینکه سه سال است در ایران زندگی می‌کند، کنجکاوی خود برای شناخت بیشتر اسلام را این چنین توصیف کرد: برای شناخت اسلام به شهرهای مذهبی قم و مشهد رفتم و از نزدیک با روحانیون مسلمان درباره اسلام صحبت کردم و با کمک آن‌ها توانستم اسلام حقیقی را بشناسم.
وی گفت: اسلام تفسیر گسترده‌ای دارد و برای درک آن باید با مسلمانان ارتباط برقرار کرد و از روحانیون و اندیشمندان مسلمان کمک گرفت.
کوه‌های ایران؛ جاذبه‌ای توصیف‌ناپذیر
لینر کوه‌های بلند در ایران را یکی از جاذبه‌های توصیف‌ناپذیر کشورمان عنوان کرد و گفت: عاشق کوه هستم و ایران به نظر من زیباترین و بلندترین کوه‌ها را دارد.
وی در پایان تصریح کرد: طبیعت ایران از کویر تا جنگل و از بیابان‌ تا دریا منابعی بسیار غنی هستند و کمتر کشوری دارای چنین تنوع جغرافیایی و طبیعی است و وجود مکان‌های تاریخی بیانگر قدمت تمدن در ایران است.
منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار