تاریخ انتشار :

شبکه تلویزیونی در شهر کلارک

عدم شناخت ادیان از بزرگترین دلایل ایجاد کلیشه‌های منفی است

درحالی که بانیان اسلام و مسیحیت در شهر کلارک در ایالت نوادا قصد برگزاری نشست‌های میان ادیانی دارند، یک شبکه تلویزیونی قصد ساختن مستندی از این گردهمایی‌ها دارد.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از aboutislam، یک شبکه تلویزیونی در شهر کلارک در ایالت نوادای آمریکا، مستندی درباره روابط میان ادیانی مسلمانان و مسیحیان می‌سازد. این مستند تلویزیونی به بررسی روابط مذهبی و فرهنگی میان دو گروه پرداخته و درباره نشست‌های میان ادیانی برگزار شده توسط آن‌ها می‌باشد.

لازم به ذکر است، در بخشی از تلاش‌های میان ادیانی، مسلمانان و مسیحیان در این منطقه از ایالت نوادا، در هفته پیش رو نشست‌‌هایی به منظور ارتقاء احترام متقابل و ارتقاء آگاهی دینی برگزار خواهند کرد. در این میان شبکه سی.بی.سی مستندی در رابطه با این گردهمایی‌ها خواهد ساخت که شامل سخنرانی‌های دینی اسلامی و نماز جماعت مسلمانان خواهد بود.

ثمینه احمد، یک عضو مسجد آل مدینه درباره این مستند به خبرنگاران گفت: من سال‌ها در مسجد فعالیت داشته‌اند تا اصول دین اسلام را برای مردمی که ذره‌ای آگاهی درباره اسلام و مسلمانان ندارند، روشن سازم.

کارل روبی، کشیش کلیسای مرکزی مسیحیان که سه سال در این مقام فعالیت داشته نیز گفت: رهبران محلی و اعضای جامعه مسلمانان منطقه سال‌ها پیش از آنکه من به کشیشی کلیسا دربیایم، قصد ایجاد رابطه دوستی با مسیحیان را داشتند. من امیدوارم مردم پس از حضور در این نشست‌ها با آشنایی و دوستی بیشتری جلسات را ترک کنند.

* عدم شناخت ادیان از بزرگترین دلایل ایجاد کلیشه‌های منفی است

وی افزود: یکی از بزرگترین دلایل ایجاد کلیشه‌های منفی و سوءبرداشت‌های مردم از ادیان دیگر این است که ما شناخت نزدیکی با پیروان آن ادیان نداریم. ما همیشه در گذشته رابطه خوبی داشتیم و قصد داریم حرکتی داشته باشیم و از  مرحله تحمل و مدارا با همدیگر،  به مرحله عشق و همسایگی ارتقاء پیدا کنیم.

هر دو رهبران مسلمان و مسیحی در این منطقه همچنین اعلام کردند که این نشست‌ها که در آخر هفته پیش رو برگزار می‌شوند، بخشی از تلاش‌های طولانی برای پیشبرد درک متقابل میان مسلمانان و مسیحیان می‌باشند.

 منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار