تاریخ انتشار :

ایرلند شمالی

برگزاری روز درهای بازمساجد با عنوان: همسایگان مسلمانتان شما را برای چای و بازدید دعوت می‌کنند

مسلمانان شهر دری در ایرلند شمالی قصد برگزاری روز درهای باز به صرف چای را داشته و از تمامی همشهریان با اعتقادات دینی مختلف برای شرکت در این نشست میان ادیانی دعوت کرده‌اند.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از derrynow، مسلمانان یکی از شهرهای ایرلند شمالی، قصد برگزاری روز درهای باز در مسجدشان را دارند. اعضای انجمن اسلامی شمال غربی، در شهر دری واقع در ایرلند شمالی به زودی میزبان مراسمی با این عنوان هستند: «همسایگان مسلمانتان شما را برای چای و بازدید دعوت می‌کنند.»

این مراسم قرار است بعد از ظهر ۱۴ می، یعنی آخر هفته آینده در مرکز جامعه اسلامی شمال غربی برگزار شود.

سخنگوی این مسجد ایرلندی در این باره گفت: جامعه اسلامی شهر دری قصد دارد فرارسیدن ماه مبارک رمضان و روزه داری را با برگزاری یک روز «درهای باز» آغاز کند.

وی در ادامه گفت:  ما امیدواریم در سایه دوستی و گفتمان، بینش روشنی از زندگی مسلمانان و درک بهتری نسبت به اسلام به هم‌وطنان‌مان ارائه دهیم. ما از تمامی مردم با شیوه‌های مختلف و اعتقادات متفاوت دعوت می‌کنیم از مرکز اسلامی بازدید کنند و با متنوع جامعه مسلمانان در این مرکز آشنا شده و به گفتمان با آن‌ها بپردازند.

وی افزود: در مراسم بعداز ظهر بازدیدکنندگان این فرصت را خواهند داشت تا با اعضای جامعه اسلامی صحبت کرده، مراسم مذهبی آن‌ها از جمله نماز عصر از نزدیک مشاهده کرده، و اطلاعات مفید دینی از طریق بازدید از نمایشگاه اسلامی به دست آورند. به علاوه ما میز حجاب و حنا گذاری نیز خواهیم داشت و از مردم محلی و هموطنانمان با چای و شیرینی پذیرایی می‌کنیم.

این نشست به صورت رایگان و عمومی از ساعت ۱تا ۵ بعد ازظهر در این مرکز اسلامی برگزار خواهد شد.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار