تاریخ انتشار :

اوکلاهما

کمپین«همسایه مسلمان» اسلام‌هراسی را به چالش می‌کشد

کمپین «همسایه مسلمان»(#TheMuslimNextDoor) با هدف به چالش کشیدن اسلام‌هراسی از سوی شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی در ایالت اوکلاهما راه‌اندازی شد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از پایگاه خبری «Islamic News»، هدف این کمپین فراهم آوردن فرصتی برای مسلمانان آمریکا است تا داستان‌های خود را برای مردم بازگو کنند.


شعبه شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی در ایالت اوکلاهما برگزار کننده این کمپین است که با انتشار عکس‌ها و ویدئوها، راه‌اندازی یک سایت و نصب بیلبوردها در سراسر اوکلاهما روایات و داستان‌های شهروندان مسلمان آمریکا را به گوش مردم می‌رساند.
شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی که بزرگترین سازمان حامی حقوق مسلمانان آمریکا است، در این کمپین همچنین با برگزاری همایش‌های عمومی عرصه را برای شناخت شهروندان مسلمان به صورت مستقیم و رو در رو فراهم می‌آورد.
در سال‌های اخیر به‌ویژه در زمان انتخابات ریاست جمهوری اخیر در آمریکا و استفاده برخی نامزدها از فضای جامعه برای ترویج اسلام‌هراسی در انتخابات، و پس از آن صدور دو دستور اجرایی از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای منع ورود مسلمانان به آمریکا، فضای جامعه این کشور را بیش از پیش علیه مسلمانان کرده است.
نداشتن شناخت کافی در مورد مسلمانان از جمله دلایل افزایش اسلام‌هراسی در جامعه آمریکا است.
این کمپین با فراهم آوردن فضای شناخت رو در رو تلاش می‌کند که احساسات منفی بی‌دلیل علیه مسلمانان را کمرنگ‌تر کند.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار