تاریخ انتشار :

نبراسکا

کلیسای هیستینگز«نبراسکا»؛ میزبان برنامه شناخت مسلمانان

در‌حالی‌که آمریکا تقلا می‌کند تا شکاف ایجاد شده میان ادیان را کمتر کند، کلیسای پروتستان شهر هیستینگز در ایالت نبراسکای آمریکا در تلاش است که با ایجاد شناخت بیشتر نسبت به مسلمانان، تصورات نادرست در مورد آنان را از بین ببرد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از پایگاه خبری «Daily Sabah»، کلیسای هیستینگز با این هدف از شخصیت‌های مسلمان دعوت می‌کند تا با سخنرانی در کلیسا، مردم را با مسلمانان حقیقی و دین اسلام بیشتر آشنا کنند.


«کیلی ونبرگ»، مدیر امور معنوی کلیسا می‌گوید: در این روزگار و در این زمان، برپایی گفت‌وگوهای بین ادیان لازم و مهم است.
ونبرگ افزود: مسیح گفته است که به همسایگانتان مانند خودتان عشق بورزید، این کار سختی است اگر ما همسایگان خود را به درستی نشناسیم.
اعضای این کلیسا معتقدند که کلید شناخت بیشتر اسلام، شناخت یک شهروند مسلمان است.
از این رو، از دکتر «ابلا حسن»، استاد دانشگاه نبراسکا که اصالتاً اهل سوریه است، دعوت شد تا برای پیروان کلیسا دریچه کوچکی به روی تجربیات یک مسلمان باز کند.
در این سخنرانی حسن، در مورد خانواده خود که هنوز در سوریه هستند، زندگی آنان، زندگی خود به عنوان یک مهاجر مسلمان در آمریکا، دستور اجرایی منع ورود اتباع ۷ کشور اسلامی از جمله سوریه به آمریکا صحبت کرد.
وی گفت: تصورات منفی واقعاً به دلیل فقدان اطلاعات کافی رخ می‌دهد، نداشتن شناخت و نداشتن اطلاعات سبب می‌شود که تصاویر القایی در مورد اسلام، در ذهن افراد تثبیت شود.
پاول دانبار، کشیش کلیسای هیستینگز پس از سخنرانی حسن گفت: وی ذهن ما را بسیار روشن کرد و مردم شروع به مطرح کردن سؤال‌های باقی مانده در ذهنشان کردند.
حسن گفت: حقیقت این است که همه ما پیروان ادیان ریشه‌های مشابهی داریم و شناخت و پذیرش افراد از طریق شناخت دین آنان امکانپذیر است.
وی افزود: در همین راستا، دانشگاه نبراسکا نیز دوره‌های شناخت قرآن، زن در قرآن و عشق در فرهنگ عربی نیز برگزار می‌کند.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار