تاریخ انتشار :

آلمان

وضع قانون جدید درباره اسلام در آلمان

دو اسلام‌شناس معروف آلمانی از پیشنهاد سابق یک سیاستمدار آلمانی از حزب محافظه‌کار مسیحی دموکرات حمایت کردند و خواستار وضع قانون درباره اسلام در آلمان شدند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )   اعلام کرد: دو اسلام‌شناس معروف آلمانی از پیشنهاد سابق یک سیاستمدار آلمانی از حزب محافظه‌کار مسیحی دموکرات را حمایت کردند و خواستار وضع قانون درباره اسلام در آلمان شدند.
این قانون به یک مدل اتریشی شباهت دارد که در آن کشور از سال ۲۰۱۵ مساجد و ارگان های اسلامی باید خود را با قوانین و ساختارهای حقوقی در اتریش وفق دهند.


پس از افزایش افراط‌گرایی در آلمان و حوادث تروریستی که رخ داد، بسیاری از افراد، نهادهای اسلامی را مورد انتقاد قرار دادند. برخی از آنها خواستار تغییر وضعیت حقوقی نهادهای اسلامی در آلمان شدند. یکی از این تغییرات به حمایت‌های مالی مساجد و نهادهای اسلامی در آلمان باز می‌گردد. بسیاری از مساجد و نهادهای اسلامی از سوی سایر کشورهای اسلامی حمایت می‌شوند.
در قانون پیشنهادی آمده که امامان مساجد باید در آلمان تربیت شوند و دولت آلمان از آنها حمایت مالی کند. پس از مطرح‌کردن قانون نامبرده، سیاستمدار آلمانی پیشنهاد‌دهنده بسیار مورد انتقاد قرار گرفت. برخی از منتقدان وی بر این نظر بودند که این قانون، آزادی دینی افراد و مذاهب را محدود می‌کند.
با این حال افرادی هستند که همچنان از این قانون حمایت می‌کنند. در این بین نام دو اسلام‌شناس سرشناس آلمانی به چشم می‌خورد. مهند خورشیده، استاد اسلام‌شناس دانشگاه ماینس و حامد عبدالصمد در یک مصاحبه با سایت تاگس اشپیگل از این قانون حمایت کردند.
خورشیده عنوان کرد: من موافق این هستم که امامان مساجد در آلمان تربیت شوند و دولت آلمان از آنها حمایت کند. در بسیاری از ایالات، افرادی که نمایندگی اسلام را بر عهده دارند، بیانگر عقیده مسلمانان در این کشور نیستند.
از سوی دیگر عبدالصمد گفت: در مساجد باید امامانی حضور یابند که دولت آلمان تعیین می‌کند؛ هر چند که تمام جوامع مسلمانان را نمی‌توان زیر یک سقف واحد قرار داد.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار