تاریخ انتشار :

امریکای لاتین

اسلام سریعترین رشد را در میان اسپانیایی‌ تبارها داشته است

مردم آمریکای لاتین بیشتر از تمامی اقوام و قومیت‌های دیگر به دین اسلام گرویده و اسلام سریعترین رشد را در میان اسپانیایی‌ تبارها داشته است.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از cgtn، آمارهای غیررسمی نشان می‌دهد که مردم آمریکای لاتین بیشتر از تمامی اقوام و قومیت‌های دیگر به دین اسلام گرویده و اسلام سریعترین رشد را در میان اسپانیایی‌ تبارها داشته است.

در این میان زندگی برای اقوام آمریکای لاتین که در آمریکا سکونت داشته و از مسیحیت کاتولیک به اسلام گرویده‌اند آسان نیست زیرا بسیاری از مردم نگاه خوبی به آن‌ها نداشته و آنان را کسانی می‌دانند که به فرهنگ و میراث‌شان پشت کرده‌اند و به اعراب پیوسته‌اند، به علاوه اینکه فضای سیاسی کنونی جامعه آمریکا نیز امواج منفی زیادی علیه اسلام و مسلمانان پخش می‌کند.

درحالی که آمار دقیقی درباره مسلمانان آمریکای لاتین وجود ندارد و هیچ مطالعه رسمی در این زمینه صورت نگرفته است، بعضی کارشناسان رقم مسلمانان در نقاط مختلف آمریکای لاتین و آمریکا را  میان ۱۵۰ -۲۰۰ هزار تن تخمین زده‌اند. یک گزارش از دانشگاه بین المللی فلوریدا نشان می‌دهد که ۹۰% آنان را مسلمانان تازه گرویده به اسلام تشکیل داده، که بیشتر آنان نیز زنان هستند.

لوسی سیلوا مسلمان مکزیکی تباری که ۱۸ سال پیش از مسیحیت کاتولیک به اسلام روی آورده می‌گوید: من تحقیقات زیادی در این زمینه انجام دادم و قدم به قدم جلو رفتم. مردم اینجا تصور می‌کنند که من عرب هستم و کسی به چشم یک مکزیکی به من نگاه نمی‌کند.

شباهت ارزش‌های اقوام لاتین با مسلمانان

مصطفی عمر، امام جماعت موسسه اسلامی اورنج کانتی در این باره می‌گوید: بسیاری از ارزش‌های اقوام لاتین محافظه‌کارانه بوده، آن‌ها احترام بالایی به حضرت عیسی مسیح (ع) دارند که پیامبر مهمی در دین اسلام نیز محسوب می‌شود. آن‌ها همچنین ارزش زیادی برای حضرت مریم (س) مادر حضرت عیسی (ع) قائل هستند و چنین ارتباطی با مذهب و تصور و عشق به خدا در میان آن‌ها رواج دارد.

واندا که یکی از اهالی پورتوریکو بوده و در نوجوانی و چند هفته قبل از ۱۱ سپتامبر به اسلام گرویده می‌گوید: اگر شما در یک خانواده سنتی اسپانیایی بزرگ شده باشید می‌فهمید که آن‌ها شباهت زیادی به خانواده‌های اسلامی دارند. من در سن ۱۱ سالگی در معرض مواد مخدر و الکل قرار داشتم و مسلمان شدن سبب ثبات و تعادل در زندگی من شد. اما رویارویی با پیشینه خانوادگی کاتولیک کار ساده‌ای نبود و خانواده با من برخورد خوبی نداشتند. مادرم مرا از خانه بیرون انداخت و در ۱۶ سالگی مجبور شدم از خانه بروم. او به من تلفن می‌کرد و از من می‌خواست از اسلام دست کشیده و پیش او بازگردم.

وی افزود: اما سرانجام با صبر و استقامت توانستم محبت خانواده‌ام را دوباره به دست آورم. اکنون ۱۵ سال است که مسلمان هستم و رابطه خوبی نیز با اعضای خانواده‌ام دارم.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار