تاریخ انتشار :

انصارالله، دغدغه امت اسلام را دارد

فریاد سید شهید حوثی توهم و خیالِ “شکست ناپذیر بودن آمریکا” را در هم شکست و به همه ثابت کرد آمریکا مانند هر قدرت شیطانی دیگری شکست می خورد.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) روز گذشته نشستی فکری با عنوان “مسیر اصلاح و نوآوری در اندیشه رهبر شهید” توسط شورای سیاسی انصارالله یمن و با حضور جمع زیادی از وزرا، رهبران سیاسی و حزبی و فعالان سیاسی و علمی برگزار شد.

این نشست در چارچوب بزرگداشت سید حسین بدرالدین حوثی رهبر و مؤسس شهید انصارالله یمن و جریان مسیر قرآنی یمن برگزار شد.

انصارالله، یک جنبش فرامذهبی است که به مسائل امت اسلام توجه دارد

عبدالملک العجری رئیس مرکز پژوهش های استراتژیک یمن در سخنان خود در این نشست با بیان ویژگی های جنبش حوثی ها از آغاز پیدایش آن در مران و صعده گفت: برخی تعریف ها از جنبش حوثی ها و انصارالله تعاریفی نادرست است که گویی می خواهد این جنبش را جنبشی شورشی و مرتبط با کشورهای خارجی و یا به عنوان یک جنبش وابسته به گروهی خاص و مذهبی معرفی کند، در حالی که انصارالله به نظر من یک جنبش فکری و دینی و فعالیت سازمان یافته بر اساس ایدئولوژی خاص خود می باشد و نمی توان آن را یک حزب و منحصر به قوانین حزبی دانست.

وی افزود: پروژه و نهضت سیاسی سید حسین حوثی، رهبر شهید انصارالله نهضتی برای تمام مؤمنان است که سید حوثی با ارائه این نهضت، جنبشی فرامذهبی را بنا نهاد که به دغدغه ها و مشکلات امت اسلام و عربی توجه داشت.

از سوی دیگر عبدالله علی صبری رئیس اتحادیه رسانه های یمن در سخنان خود به بررسی مهم ترین عوامل خارجی در دیدگاه انصارالله و رهبر شهید آن سید حسین حوثی پرداخت و گفت: هنگامی که ما از نهضت رهبر شهید سید حسین حوثی سخن می گوییم، درباره مجموعه ای از دیدگاه های نظری و برنامه های عملی سخن می گوییم که توانست زیدی ها و جنبش حوثی و انصارالله امروز را تاسیس کند و از این رو ضرورت دارد که ما در بررسی این نهضت به افکار و اندیشه های مؤسس این جنبش و روند حرکت آن از اندیشه و نظریه به عمل توجه کنیم.

وی خاطر نشان کرد: فریاد بلند سید حسین حوثی زنگ خطری را در مقابل استکبار جهانی به صدا در آورد و ۱۵ سال پیش با فریاد خود در مورد خطر آمریکا هشدار داد و اکنون همه می بینیم که یمن با تجاوز عربستان و دشمنی آمریکا وارد نقطه عطف جدیدی شده و سیاست های رئیس جمهور جدید آمریکا نیز تاثیرات جدیدی را بر یمن بر جای خواهد گذاشت.

صبری در پایان سخنان خود با اشاره به اشراف عمیق شهید سید حسین حوثی بر مسائل گفت: آیا ملت یمن می توانست بدون انصارالله در برابر سرسخت ترین دشمنی و تجاوز جهان این گونه ایستادگی کند؟

اما سومین سخنران این نشست دکتر عرفات الرمیمه استاد دانشگاه صنعا بود که سخنرانی خود را با عنوان “نگرشی بر نهضت فکری رهبر شهید” ارائه کرد.

الرمیمه گفت: شهید سید حسین حوثی هویت شکست خورده یمنی را بازسازی کرد و در آن زمان اهالی فرهنگ یمن نیز با پروژه شهید همراهی کردند همان گونه که قریش نیز با رسالت حضرت محمد(ص) همراهی کردند.

وی در ادامه به مهم ترین ویژگی های اندیشه سید حوثی اشاره کرد و معرفت به خدا و دشمن شناسی را از مهم ترین ویژگی های وی دانست و به این جمله سید شهید اشاره کرد که: «اگر خود را بشناسیم، افتخار خواهیم کرد که آمریکا و اسرائیل دشمنان ما هستند».

استاد دانشگاه صنعا ادامه داد: فریاد سید شهید حوثی توهم و خیالِ “شکست ناپذیر بودن آمریکا” را در هم شکست و به همه ثابت کرد آمریکا مانند هر قدرت شیطانی دیگری شکست می خورد و قرآن نیز بر این واقعیت تاکید می کند و می فرماید نیرنگ شیطان همواره ضعیف است و قدرت ایمان قدرتمند و تاثیرگذار است.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار