تاریخ انتشار :

ایتالیا

چهارمین دوره شیعه‌شناسی دردانشگاه پالرمو،

چهارمین دوره آموزش شیعه‌شناسی و زبان و ادبیات فارسی به همت رایزنی فرهنگی ایران در رُم آغاز شد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، چهارمین دوره آموزش شیعه‌شناسی و زبان و ادبیات فارسی، از ۳۰ فروردین‌ماه به همت رایزنی فرهنگی ایران در محل دپارتمان مطالعات عربی و اسلام‌شناسی دانشگاه پالرمو، آغاز شده است و به مدت یک ماه و نیم ادامه دارد.

در این دوره‌ها، دروس شیعه‌شناسی و زبان و ادبیات فارسی توسط حجت‌الاسلام علی‌اکبر بدیعی، استاد جامعه‌المصطفی(ص) العالمیه به زبان انگلیسی در قالب ۱۸ جلسه برای دانشجویان دوره‌های فوق لیسانس و دکتری این دانشگاه ارائه می‌‌شود.
تجزیه و تحلیل کلامی، جایگاه و اهمیت امامت، ولایت، خلافت و چگونگی شکل‌گیری فرقه‌های شیعه و تمرکز بر تبیین نظام باورهای شیعه امامی از جمله موضوعاتی هستند که در این دوره برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد ارائه و مورد کاوش و گفت‌وگو قرار می‌گیرند.
همچنین، تدریس زبان و ادبیات فارسی برای دانشجویان زبان‌های خارجی این دانشگاه در سطوح کارشناسی و کارشناسی ارشد با استفاده از بسته‌های آموزشی زبان فارسی جامعهالمصطفی(ص) العالمیه در یک دوره فشرده صورت می‌گیرد.
پیش از این رایزنی فرهنگی کشورمان در ایتالیا توافقاتی را با دانشگاه پالرمو انجام داده که از آن جمله آموزش زبان و ادبیات فارسی به صورت رسمی و اجباری در برنامه‌های دوره فوق لیسانس زبان‌های شرقی دانشگاه پالرمو و همچنین برای رشته زبان‌های غربی به صورت اختیاری و تدریس اسلام‌شناسی و شیعه‌شناسی است.
گفتنی است، علاوه بر دانشگاه پالرمو، در چندین دانشگاه و مرکز علمی دیگر ایتالیا از جمله در شهرهای رُم، ناپل، پادووا، ونیز و … کرسی‌ها و دروس اسلام‌شناسی فعال هستند.

 منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار