تاریخ انتشار :

فیلیپین

مجلس فیلیپین لایحه مربوط به روز ملی حجاب را در این کشور تصویب کردند

براساس لایحه‌ای که در مجلس ملی فیلیپین تصویب شد، از این پس ۱ فوریه، روز ملی حجاب نام گرفته و هدف آن مبارزه با تبعیض علیه زنان مسلمان در این کشور است.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از philstar، کمیته نمایندگان مسلمان در مجلس فیلیپین لایحه مربوط به روز ملی حجاب را در این کشور تصویب کردند و به این ترتیب روز ۱ام فوریه، به عنوان «روز ملی حجاب» در این کشور اعلام شد. قانون مربوطه قرار است تبعیض علیه زنان محجبه را متوقف ساخته و از آزادی مذهبی و حق عمل کردن به اعمال دینی محافظت کند.

 

«سیتی دیجالیا ترابین هاتامان» نماینده زن مسلمان مجلس از میندانائو که لایحه قانونی مربوطه را  تقدیم مجلس نمایندگان این کشور کرده بود، هدف از این قانون را ارتقاء آگاهی‌رسانی درباره حجاب و مبارزه با سوءبرداشت‌ها علیه این سنت اسلامی اعلام کرد.

ترابین هاتامان گفت: زنان محجبه در سرتاسر دنیا با چالش‌های مختلفی روبرو هستند. بعضی گزارش‌ها نشان می‌دهند که زنان محجبه با تجربه‌های ظالمانه و سرکوبگرانه‌ای روبرو هستند. زنانی که حجاب اسلامی به تن می‌کنند در سرتاسر دنیا با تبعیض و سوءرفتار روبرو هستند زیرا مردم از اهمیت و ماهیت واقعی حجاب مطلع نیستند.

وی افزود: آزادانه حجاب پوشیدن و لذت بردن از مذهب حرفه‌ای و عبادت، تجربه‌ای است که همگان باید بدون نگرانی از تبعیض و ترجیح اجازه عمل به آن را داشته باشند. در ایالات متحده آمریکا زنان مسلمان پس از حادثه ۱۱ سپتامبر بیش از گذشته قربانی بدرفتاری‌ها و دزدی‌ها قرار می‌گیرند. دانشجویان مسلمان نیز دائما به خاطر قوانین مدارس و دانشگاه‌ها مجبور به برداشتن حجابشان می‌شوند.

این نماینده زن مجلس فیلیپین در پایان گفت: ما امیدواریم با ترویج احترام و درک عمیق‌تر میان مردم فیلیپین با فرهنگ و اعتقادات دینی مختلف، بتوانیم به سوی صلح و وحدت ملی حرکت کنیم.

 

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار