تاریخ انتشار :

رودریگو جلول

شیعیان دربرزیل حضور فعالی دارند

شیعه در شهر سائوپائولو(بزرگترین شهر آمریکای جنوبی) فقط چهار مرکز اسلامی دارد؛

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) حجت‌الاسلام‌والمسلمین «رودریگو جلول»از تأسیس مرکز اسلامی فاطمه الزهرا(س) در شهر «سائوپائولو» برزیل خبر داد.
وی گفت: هدف از ساخت این مرکز، معرفی و تبلیغ دین مبین اسلام و مذهب حقه شیعه به زبان پرتغالی است.
رودریگو جلول در ادامه گفت: در این مرکز روزهای شنبه درباره موضوعات قرآنی و اخلاقی سخنرانی داریم و جلسات هفتگی دینی، مراسم و مناسبت‌های شیعی را به‌خوبی برگزار می‌کنیم.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان محافل ویژه و برنامه افطار داریم، در پایان ماه نیز راهپیمایی روز قدس را برگزار می‌کنیم. همچنین در ایام محرم مراسم عزاداری تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی را به سوگ می‌نشینیم. مرکز ما فعالیت در زمینه کار خیریه هم زیاد انجام می‌دهد و به فقرا و ایتام کمک‌رسانی می‌کنیم.

رودریگو جلول توضیح داد: بیشتر مردم مسلمان برزیل، سنی‌مذهب هستند. شیعه در شهر سائوپائولو(بزرگترین شهر آمریکای جنوبی) فقط چهار مرکز اسلامی دارد؛ مسجد محمد رسول‌الله(ص)، مرکز اسلامی برزیل(که به چاپ و ترجمه کتاب‌ها اقدام می‌کند)، مرکز اسلامی امام مهدی(عج) که توسط روحانی ایرانی مدیریت می‌شود و نیز مرکز اسلامی فاطمه زهرا(س) که همکاری‌های خوبی با برزیلی‌ها دارد.

این روحانی برزیلی در خصوص علاقه مسیحیان به اسلام در کشور برزیل گفت: در برزیل بسیاری از مسیحیان به دنبال اسلام هستند و من هم از ابتدا، تشیع را پذیرفتم تا در راه اسلام، تبلیغ و برزیلی‌ها را بیشتر با این دین مبین آشنا کنم، ما باید این آمادگی را داشته باشیم که از آن‌ها استقبال کنیم، بنابراین تصمیم گرفتم که به ایران بیایم و در این کشور تحصیل کنم چون بیشتر علما در قم درس خوانده‌اند؛ من هم شهر مقدس قم را برای تکمیل دوره تحصیلی خود برگزیدم.

وی افزود: اکنون به کشور خود بازگشته‌ام تا در مسیر تبلیغ اسلام به مردم سرزمینم خدمت کنم.
لازم به ذکر است، این روحانی شیعه اکنون در برزیل به‌خاطر فعالیت‌های دینی که انجام می‌دهد، بسیار شناخته شده است و در رسانه‌ها نیز به‌عنوان چهره اسلامی از وی یاد می‌کنند.
برزیل بزرگ‌ترین کشور آمریکای جنوبی که پایتخت آن شهر برازیلیا است. اسلام از طریق مهاجرت از آفریقا و برخی از سرزمین‌های تحت سلطه عثمانی، وارد این کشور شده و جمعیت آنان امروزه به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر می‌رسد که اکثر آن‌ها عرب و از کشورهای سوریه، لبنان و عده کمی نیز از مصر، مراکش و دیگر ملیت‌ها هستند. شیعیان نیز در این کشور حضور فعالی دارند.
این حکومت به آزادی ادیان معتقد بوده و پیروان ادیان مختلف از جمله مسلمانان می‌توانند شعائر دینی خود را آزادانه در این کشور بر پا کنند. اسلام از طریق مهاجرت از آفریقا و برخی سرزمین‌های تحت سلطه عثمانی، برای نخستین‌بار وارد برزیل شده و در دهه‌های گذشته، این مهاجرت روبه گسترش نهاده است.
غالب مسلمانان در شهرهایی چون سائوپائولو، پارانا و گوییاس زندگی می‌کنند که از کشورهای اسلامی مهاجرت کرده و در این کشور ساکن شده‌اند.
اغلب مسلمانان جدید را زنان این کشور شامل می‌شوند که بیشتر آن‌ها نیز تحصیلات دانشگاهی دارند و زنان مسلمان با حجاب در این کشور هیچ مشکلی در استفاده از پوشش ندارند و با آنان همچون سایر شهروندان برخورد می‌شود.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار