تاریخ انتشار :

ایالت تگزاس آمریکا

ارائه خدمات درمانی رایگان به نیازمندان مسلمان و غیر مسلمان در مجتمع مسجد چارلستون

مسجد شهر «چارلستون» در ایالت تگزاس آمریکا با راه‌اندازی کلینیکی شامل اتاق پزشک عمومی، دندانپزشکی و بینایی‌سنجی به مردم بی‌بضاعت تمام ادیان خدمات رایگان پزشکی ارائه می‌دهد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) حدود ۱۵ پزشک مسلمان به صورت داوطلبانه چهار روز در هفته در مجتمع مسجد چارلستون به مردم بی‌بضاعت و فاقد بیمه، خدمات پزشکی رایگان ارائه می‌دهند.

همچنین داوطلبانی از بانوان مسلمان با معاینه اولیه بیماران و دانش‌آموزان مسلمان دبیرستانی به عنوان منشی به صورت داوطلبانه به پزشکان کمک می‌کنند.کلینیک رایگان در این مسجد برای اولین‌بار در سال ۱۹۹۹ توسط زوج پزشک پاکستانی ایجاد شد.

دکتر «عامر شکیل» و «خلیده یسمین»، همسر او در سال ۱۹۹۹ با هدف معالجه و کمک به بیماران نیازمند به تگزاس آمدند.به گفته یسمین آنها آرزوی داشتن یک کلینیک رایگان در مسجد را داشتند.

آنها با یک میز و صندلی و تجهیزات پزشکی اهدا شده کار پزشکی خود را در مسجد چارلستون آغاز کردند و پس از حدود ۲۰ سال کلینیک مجهز امروزی در این مسجد شکل گرفت.

یسمین در این باره گفت: ما بیمارانی را می‌بینیم که برای مراجعه به پزشک نه بیمه و نه پول کافی دارند و گزینه دیگری جز کمک به آن‌ها وجود ندارد.

وی افزود: ما منبع مالی نداریم و این کار را صرفا برای رضای خدا انجام می‌دهیم و یقین داریم خداوند اجر ما را خواهد داد.

در شمال تگزاس مساجد دیگری از جمله مسجد انجمن اسلامی‌«کولین»، مرکز اسلامی «ایست پلنو» و مرکز اسلامی «والی رانش» دارای کلینیک رایگان هستند.

منبع: مهر

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار