تاریخ انتشار :

موزه «دالاس» آمریکا

نمایشگاه مجموعه هنرهای اسلامی در موزه «دالاس» آمریکا

نمایشگاه مجموعه هنرهای اسلامی سه‌شنبه، ۲۹ فروردین در موزه هنر شهر «دالاس» در ایالت تگزاس افتتاح شد.

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از پایگاه خبری «artdaily»، در این نمایشگاه بیش از ۱۵۰ اثر هنری از مجموعه هنرهای اسلامی «Keir»* به نمایش گذاشته شده است که بسیاری از آن‌ها برای نخستین‌بار عرضه می‌شوند.
جنس به کار رفته در آثار هنری اسلامی این نمایشگاه در این مجموعه طیف وسیعی از کریستال، فلزات گرانبها، سرامیک، پارچه، فرش، پوست و کاغذ را شامل می‌شود.


همچنین در این نمایشگاه آثار خوشنویسی و نقاشی مینیاتور شامل خوشنویسی تذهیب از «خمسه نظامی گنجوی» در قرن شانزدهم و صفحاتی از «شاهنامه فردوسی» و کوزه‌ کریستالی به نمایش گذاشته شده است که تنها هفت عدد از آن در کل دنیا وجود دارد.
* مجموعه هنرهای اسلامی Keir شامل کلکسیون خصوصی از آثار هنرهای اسلامی است که توسط «ادموند دا آنجر»، جمع‌آوری کننده آثار هنری بریتانیایی در مدت ۵ دهه جمع‌آوری شد که به گفته متخصصان یکی از همه‌جانبه‌ترین مجموعه‌ها به لحاظ تاریخی و جغرافیایی است که شامل حدود دو هزار اثر در ۱۳ قرن می‌باشد.
این مجموعه در سال ۲۰۱۴ به موزه دالاس تحویل داده شد که این موزه را به سومین موزه بزرگ هنرهای اسلامی در آمریکا تبدیل کرد.
نمایشگاه مجموعه هنرهای اسلامی Keir نخستین‌بار با عنوان «روح و جسم» شامل شاهکارهایی از گنجینه هنر اسلامی سال گذشته شهریورماه در موزه دالاس برگزار شد.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار